Fel på datorn eller skivan??

Gandalf

Trådstartare
Åh vad IRRITERAD jag är nu!

Håller på att ta körkort såhär på gamla dar och inhandlade därför på min körskola en CD-rom med teorifrågor. Lätt att installera programmet, så långt såg allt bra ut. Men efter att nu ha försökt köra proven och fått starta om datorn typ sjuhundra gånger är jag ganska less. Varje gång jag nästan tagit mig igenom ett prov á 70 frågor hänger sig programmet, antingen får jag stänga av datorn "med våld" redan där eller så får jag ett felmeddelande (antingen "programmet har utfört en förbjuden åtgärd" eller den blå skärmen med texten "ett allvarligt fel har uppstått i...") men kan ändå inte fortsätta utan omstart.

Nu undrar jag om någon kunnig kan tala om för mig huruvida det är mest troligt att felet ligger i programmet (alltså på CD:n) eller i min dator? Ska väl säga att den inte verkar vara riktigt i toppform, just nu har den en drive med att starta fläkten ilsket så fort jag knäpper på den samt verka allmänt segtänkt. Hur ska jag ta reda på var felet ligger?

Har inte haft möjlighet att testa programmet på en annan dator, kan ta några dagar innan jag kan göra det skulle jag tro.

Snälla kom med tips, jag blir galen! :crazy: :cry: :devil:
 
Sv: Fel på datorn eller skivan??

Enklaste sättet att utesluta datorn är ju att prova skivan i någon annans dator. Men det låter ju som om datorn inte riktigt är frisk. Fungerar fläkten ordentligt? Har du kört en scandisk på hårddisken så du vet att det inte är några skador på den? Det skadar heller inte att köra en diskrensning och att defragmentera. Allt det här finns i din programhanterare under systemverktyg :)
 

Liknande trådar

E
IT & mobiler Har en bärbar dator, eller släpbar snarare då den är rätt stor. Nu är det nåt tjall med dvd romen (heter det så?). När jag stoppar in...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: Stormogul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp