fel i vattnet?

Rain_woman

Trådstartare
Jag börjar på allvar att fundera om det inte är vårt vatten det är fel på..

När katt efter katt får problem med urinsten så funderade jag först på dåligt foder men trots att varken bra, dyra, billiga eller olika märken hindrade fler katter att drabbas så fick jag börja tänka om. Nu kom jag faktiskt på att det inte bara är katterna som drabbats...

2 katter fick njursvikt i ganska tidig ålder. samtliga katter utom en efter den händelsen har fått urinsten (10 drabbade katter sammanlagt). samtliga hundar har haft återkommande urinproblem.
En människa fick njursten vid två tillfällen, två människor har nedsatt njurfunktion.

Eftersom varken hundarna eller människorna äter katternas mat så måste det ju vara nåt annat som är fel!

katterna dricker jättebra, hundarna dricker bra och vi likaså. Vi har märkt att vattnet ger ifrån sig metallisk bismak och kalkar ifrån sig rejält (man kan se vitt blåsa ut ibland som damm) i alla rum utom ett ställe, och där dricker den ena ickedrabbade katten vatten från eftersom hon är utekatt.

är det vattnet? Isåfall vad är felet? Vi har kommunalt vatten. Vi ska skicka iväg vattenprov imorrn men skulle gärna vilja höra om det är fler som haft sånt problem...

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 710
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
2 209
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar