Fel i hingstreklamen

Cat_and_rat

Trådstartare
Jag undrar om det är fler än mig som blir förvånade över hur mycket fel som döljer sig i reklamen för olika hingstar?

Några exempel:

I informationen på Snap Shots härstamning står:
"världskända avelshingsten Sir Donnerhall som i många år har varit 2:a på världsrankinglistan WBSFH"
Det är ju inte sant, det måste vara någon annan lista/ranking de menar.

I informationen på Bellagio står det att han är sin mammas första föl men på paardenfokken finns det tre avkommor, födda före, inlagda. Det är inte konstigt eftersom Iduna är född 1990 (och alltså är 16 år när Bellagio föds).

Sedan kan jag tycka att det t ex i Kannans information kunde upplysas om att han har OCD.
 
Sv: Fel i hingstreklamen

När det gäller meningen "världskända avelshingsten Sir Donnerhall som i många år har varit 2:a på världsrankinglistan WBSFH" är de helt ute och reser. De måste mena hingsten Donnerhall som låg tvåa i hingstrankingen 2008-2010 hos WBSFH och han är farmors far till Snap Shot !!!
 
Sv: Fel i hingstreklamen

Ja, jag gissar på det också (att det är Donnerhall de far efter). Tror att många bara översätter den reklam som ligger ute på t ex tyska och felen fortsätter då bara att sprida sig (runt, runt på olika hemsidor).
 
Sv: Fel i hingstreklamen

Finns det någonstans man kan läsa mer om OCD på Kannan??

Jag trodde dessa hingstar blev automatiskt kasserad för svensk avel??:confused:
 
Sv: Fel i hingstreklamen

Det har förmodligen att göra med att de inte har några profiler för hur informationen om en hingst ska presenteras, oavsett språk.
Det är bara att titta på kvalitén på vissa fotografier så förstår man att de inte direkt anlitat en reklambyrå alltid...
 
Sv: Fel i hingstreklamen

knapplån

I informationen om Zaladin MI står att "Mormodern Sabrina Solhöj är intagen i huvudstamboken och har lämnat en avkomma som går Msv hoppning."
I Hestedata står hon som DS inte som DH. Hon fick 676 på kropp 56 på ben och 55 på rörelser och 6 på helhet vid sin kåring, alltså inga poäng i närheten av kunna komma in i "finrummet".
Zaladin MIs mor har däremot fina siffror.

Man kan undra varför man valt att lägga info om mormor (som inte var någon blänkare) när det finns annat på mödernet som är betydligt trevligare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp