Fel analys

Magnum

Trådstartare
Jag måste alltså fått fel analys om mitt hö enligt analysen innehåller 52% TS? Det MÅSTE alltså vara ett silage som står på mitt papper?

(4,2 Mj kan det heller inte stämma på ett hö?)
Hela analysen står fö utskriven i tråden "foderstat till svårtfött fbl"

Så jag vet vad jag ska säga när jag ringer och säger att det blitt fel nånstans.
 
Sv: Fel analys

Hö har alltid ts 84 % så det måste vara en silage-analys du fått. OM de inte analyserat gräset innan det torkades men varför skulle man vilja göra det?
 
Sv: Fel analys

Magnum skrev:
Så jag vet vad jag ska säga när jag ringer och säger att det blitt fel nånstans.

Det är väl bara att säga att du fått fel :confused: . Att du skickat in hö men fått en analys på silage precis som det står på pappret.

(Stackars häst vars ägare fått din analys och glatt fodrar med sitt silage och tror att det har dina värden)

/Des
 
Sv: Fel analys

Hö behöver inte ALLTID ha en TS på 84%....även om det faktiskt brukar ligga så..

Det beror ju på hur torrt det egentligen är.
Det är ju faktiskt därför som detta anges på analysen...

Mitt hö hade en TS på 86% i år...
 
Senast ändrad:
Sv: Fel analys

desdemona skrev:
Det är väl bara att säga att du fått fel :confused: . Att du skickat in hö men fått en analys på silage precis som det står på pappret.
/Des

Jo det är klart det är, men det är ju bra om jag vet VARFÖR jag tror jag fått fel om de nu inte skulle tro på mej... Jag kan nämligen inget om sånt här själv än utan det var för att jag skulle få hjälp med foderstaten här som nån upptäckte att det inte kan stämma...
 
Sv: Fel analys

du har fått fel analys och ditt huvudargument är:

Ditt hö har knappats en TS halt på 52% för det är samma som Ts halten på ett mycket blött hösilage, och det har du då rakt inte :)

4,2 MJ är rimligt.. man vet aldrig vilka värden som kan komma fram..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 101
Foder & Strö Eurofins skriver på sin hemsida ”socker (ESC)” i vissa analyser och sen i andra analyser bara socker. Har någon en analys från Eurofins...
Svar
2
· Visningar
2 167
Foder & Strö Jag har en 4 åring som behöver upp i hull, börjar se ok ut men har en bit kvar (se tidigare inlägg för mer info kring hästen vid...
Svar
1
· Visningar
409
Senast: Nevermind
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 021
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp