linzan

Trådstartare
Jag har tänkt att hoppa några clear rounder nu i sommar med pållen, jag har hopptränat innan med min förra häst och då har det funkat bra, nu kommer jag bara på efterkälken hela tiden och dunsar stackars pållen i ryggen, detta har gjort att jag har börjat ta mantag varje gång jag hoppar för att inte dra henne i munnen, problemet är att hon är väldigt framåt när vi hoppar så det funkar inget vidare efter hindret då!
Jag tycker att det är pinsamt att börja träna för tränare igen innan jag har börjat "komma igång igen" eftersom den tränaren jag testade nu när jag har haft detta problemet sa till mig att jag var en riktig ryggdödare och att det var synd om hästen, jag utsätter inte mig för det en gång till så jag behöver lite tips som jag kan öva på innan jag börjar hoppträna ordentligt igen.
Jag fattar ju redan att det är synd om hästen, men jag är ju medveten om problemet och vill så gärna göra nånting åt det.
Dessutom så blir jag bara fegare och fegare, innan hoppade jag 90 cm utan problem men nu blir jag rädd bara det är 60-70 cm, inte så bra kanske :crazy:

Clear round är alltid en bra början! men om din tränare är så taskig mot dig så försök hitta en ny som uppmuntrar dig istället för att trycka ner dig. för det är helt fel tycker jag! Om det är på en ridskola du tränar så tycker jag att du ska prata med den som är ridsloeansvarig är för det är inte rätt att de ska trycka ner dig! men det är bra att du tar mantag över hindren! för att få bättre balans i lätt sits så kan du träna på att stå i lätt sits då och då när du galopperar det ger hur bra balans som helst! hoppas det går bättre för dig!

"Ryggdödare" :devil:

Vet att det är svårt att följa med i alla språng men du får kanske sänka kraven lite och hoppa låga studshinder t.ex?

Jag har inte tränat sen hon sa så, jag skämdes ju som fan rent ut sagt!
Jag hoppar inga höga hinder, det är liksom inte det som är problemet!

Det är ju nu när du har problem som du behöver en tränare som mest. En tränare som kallar dig 'ryggdödare' istället för att försöka hjälpa dig är det 'bara' att byta ut.

En annan tanke: Har du provat en annan sadel? Det finns sadlar som det är omöjligt att hålla balansen i när man hoppar för att stödklossarna sitter fel (sadeln kan vara jättebra för en annan ryttare men helt fel för dig).

jo jag ska börja träna igen, tycker bara att det är så pinsamt!
Kan vara sadlen till en viss del, är en vanlig allround sadel egentligen mot dressyr till och med!

Sv: Fegis...

Strunta i den tränaren och börja träna för en annan tränare istället!!!! jag tror säkert att du kan rätta till din hoppsits och att du inte alls är ngn "ryggdödare". Fy, vilken elak människa!!!

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 999
Senast: zarmino
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 526
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 385
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama