Feg efter parridning?

S

sante

Jag har nu haft sällskap när jag ridit ut och visst har det varit trevligt!
Men så skulle jag rida ut ensam då man inte alltid kan ha nån med sig, och jag brukade innan rida ut själv på pållen...då blir plötsligt pållen osäker, fegar börjar se spöken, vill springa iväg osv...jag ser ut som ett stort :confused:

Men jag fick henne att slappna av i slutet...dock känns det tråkigt att det ska behöva vara så?

Tror ni att hon lite vant sig at rida ut tillsammans med den andra hästen och nu glömt bort hur det var at ridas ut själv på?

Det sista jag vill ha är en feg häst...ska säga att vi aldrig haft problem innan då jag ridit ut på henne själv.

Kan det vara annat?

Har låtit en annan tjej rida ut på henne åxo, men då red jag i sällskap på en annan häst, ska säga att hästen ör 5 år och riden i ett år nu...som sagt vill jag inte att hon ska vara osäker och börja fega och bli omöjllig att rida ut på själv...visst fick jag henne lugn i slutet men då red jag lite längre sträcka för att uppnå detta...

Vad skulle ni gjort?

Sv: Feg efter parridning?

Det kan nog vara så att hon känner sig lite osäker.
Hon är ju trots allt inte så gammal och inte riden så länge.

Men fortsätt du att rida lite själv på henne. Det räcker med kortare turer. Varva med att rida med en kompis också så vet hon att hon inte alltid är själv.

Det handlar om förtroende också. Få henne till att lita på dig. Minsta lilla du känner dig osäker så gör hon detsamma.

Sv: Feg efter parridning?

Jag ska absolut göra så, varva.
Vill ju inte att hon ska börja fega nu..
Tack för svar :bow:

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 248
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 411
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 333
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 621
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar