G

gwennie

hur länge ska ett barn ha feber innan man ska åka in me dom?? min son på 5mån har haft feber i 2dagar ca 39,7,börjar bli lite orolig.....
 
Sv: feber??

Ring sjukvårdsupplysningen- det brukar jag göra!!!

De brukar säga att så länge de kissar och får i sig åtminstone lite vätska kan man avvakta i 3 dgr.....
Jag brukar ge alvedon Supp. Sist när min son hade över 40 grader och spydde ner hela ovanvåningen pga febern ringde jag sjukvårdsupplysningen och fick då rådet att kombinera alvedon med ipren om inte febern går ner med alvedon. Klä svalt, vår son fick äta glass så mkt han ville....
Lycka till!
 
Sv: feber??

Om febern går ner med Alvedon så kan de ha feber ganska många dagar utan att det är någon fara. Tror min son haft det till och från i en vecka som längst, han var väldigt mycket förkyld i vintras med feber till och från var och varannan vecka.

Har du provat med Alvedon?
 

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 233
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 643
Senast: manda
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 792
Senast: Thaliaste
·
Hundhälsa Sitter på djursjukhuset med Sarek och de ser att levervärdena är förhöjda. Vi kom in pga någon form av magsjuka som gett allmänpåverkan...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 134
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp