G

gwennie

hur länge ska ett barn ha feber innan man ska åka in me dom?? min son på 5mån har haft feber i 2dagar ca 39,7,börjar bli lite orolig.....

Sv: feber??

Ring sjukvårdsupplysningen- det brukar jag göra!!!

De brukar säga att så länge de kissar och får i sig åtminstone lite vätska kan man avvakta i 3 dgr.....
Jag brukar ge alvedon Supp. Sist när min son hade över 40 grader och spydde ner hela ovanvåningen pga febern ringde jag sjukvårdsupplysningen och fick då rådet att kombinera alvedon med ipren om inte febern går ner med alvedon. Klä svalt, vår son fick äta glass så mkt han ville....
Lycka till!

Sv: feber??

Om febern går ner med Alvedon så kan de ha feber ganska många dagar utan att det är någon fara. Tror min son haft det till och från i en vecka som längst, han var väldigt mycket förkyld i vintras med feber till och från var och varannan vecka.

Har du provat med Alvedon?

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
530
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 753
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka