fd. Fånghäst

D

darkBeauty_17

Hej. min häst har haft fång 2 gånger med 2 års mellanrum. (senaste nu i mars) Han har tillfrisknat snabbt och fått börja träna ca. 2 -3 månader efteråt. Nu har han nått sin toppform och har stort energibehov men ...jag tycker att han verkar ha ont eller känna något sorts obehag i ena frambenet och lyfter hellre det andra före när man ska kratsa. Han vill helst gå på sidan av vägen eftersom det är mjukare där och när vi går i nerförsbacke ser det ut som att han stapplar lite. Kan det här bero på rotation, hovbenssänkning efter han hade fång. ( Fast det är ett bra tag sedan) Kan man åtgärda detta????? Jag har hört att man kan låta hovbenet/hovväggen få växa ut..

:bump:

Sv: fd. Fånghäst

Hur är hästen skodd ? Prova sulor och se om hästen går bättre. Gör den det är den troligtvis bara ömfotad.

Men, har du inte röntgat hästen och kontaterat om fången gav några kroniska men eller inte ?

Liknande trådar

Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 812
Senast: Hoppsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar