Favoritfärg!

Ackio

Trådstartare
Ska måla om hemma. Vi har använt Rustas egna vita i ett rum vi fick panikmåla vid inflytt för rummet var i en så äcklig grön färg att man blev illamående :yuck: . Den är okej men tänkte se alternativ :)

Söker färg som är BILLIG och inte behöver 7 lager för täcka. 2-3 lager är okej :)

Ska finnas i vitt men även gärna en mörkare lila och även svart :)

Så kom med förslag!

Det vet jag väl men ville höra vilket folk föredrar
Vissa är bättre och vissa sämre

Det vet jag väl men ville höra vilket folk föredrar
Vissa är bättre och vissa sämre
Jag växlade mellan lite olika varje sommar när jag målade i stallet. Tog det som var billigast. Hade vita väggar och ibland gick det bara inte att tvätta bort bajsränderna i boxarna.

De flesta var likvärdiga. Möjligen att Lantmannas (jaja, Granngården..) var lite bättre.

Tycker Julas är skaplig budgetfärg, bättre än Rustas enligt min erfarenhet. Vit och svart finns, mörkare lila vågar jag däremot inte svara på.

Beckers färg inköpt på typ krauta är flera hundra kr billigare än den man köper i fina färgbutiken. Samma färg men inte samma burk..

Bättre än lågprisvaruhusens egna färger och förmodligen inte dyrare.

Beckers färg inköpt på typ krauta är flera hundra kr billigare än den man köper i fina färgbutiken. Samma färg men inte samma burk..

Bättre än lågprisvaruhusens egna färger och förmodligen inte dyrare.

Nej, det är inte samma färg.

Det lönar sig aldrig att köpa billig färg. Då måste man lägga massor med lager för att det ska se bra ut så det blir ändå dyrare i längden

Nej, det är inte samma färg.

Det lönar sig aldrig att köpa billig färg. Då måste man lägga massor med lager för att det ska se bra ut så det blir ändå dyrare i längden

Fast i det här fallet när det är Beckers och Beckers så märker inte jag som amatör någon skillnad annat än priset. Som fortfarande är väsentligt högre än lågprisfärg
På bygghandels egna billiga märken är det säkert skillnad på, men de köper jag aldrig så jag kan inte uttala mig.

Vi körde på mio mandel, eller ja, den kallas tydligen socker nu för tiden. Vi målade två lager på alla väggar, täckte bra på alla färger (beige/brun, rosa och blå).

Har dock ingen aning om pris då hyresvärden stod för det.

Liknande trådar

Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: cewe
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 329
Senast: lundsbo
·
Hemmet Har en förhoppning att hinna måla om fasaden i år men har fastnat på något så "roligt" som färgval. Så jag tänkte att bukefalisterna ska...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 608
Hemmet Jag har hamnat i något slags ommålningsrus som började under långledigheten i julas. Då bestämde jag mig för att måla om en garderob i...
Svar
12
· Visningar
1 438
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?