Favorit ras?

Sv: Favorit ras?

Innekatt kan du ha alla raser som.. Vill du ha en stor eller en liten katt? En lugn eller en livlig? En social eller en ensamvarg?

En perser ... :) som är så där lungna busiga snälla nästan allt :D :bump:

Norsk skogkatt kanske?
tillgivna, vänliga, vackra och lite mytomspunna ;) de är kraftigt byggda men smidiga. och så har de en härlig tjock päls. hade en underbar skogis som blev 20 år, hon var utekatt under sommarhalvåret och innekatt under vintern, så ville hon ha det.

Jag skulle nog välja en Somali eller en Turkisk van. Jag gillar livliga katter och båda dessa är tydligen ganska livliga och pratiga.

(Fast jag skulle helst välja en korthårig; det fick nog bli rex igen om jag skaffade kisse!)

Jag skulle rekommendera ragdoll, men bara om du gillar lugna katter! Ragdollen är semilånghårig med minimal pälsskötsel, lugna och väldigt sociala till sättet, hyfsat stora och dessutom väldigt vackra! :)

Mina raggisar:

Chivas, kastrerad hane:
chivas19.jpg

Sammi, avelshona:
samira22.jpg

Läs mer om ragdoll här:
Ragdollklubben

Eller varför inte en långhårig Scottish Fold :love:

Dom finns både med vanliga raka öron och nedvikta, foldade, öron...

Har en underbar birma kille som gillar att dela sitt hem med 2 stora hundar som leker med honom ibland. Han är lugn o sällskaplig underbar att ha som innekatt , lagom med päls oxå:)

Min favorit är ju korthårig, men eftersom den förekommer även i långhårig version (dock inte godkänd i SVERAK, utan bara inom IDP om man vill ställa ut) så kan jag ju rekomendera Brittisk Långhår. Ser ut som en äldre typ av perser, dvs längre näsa. Mycket vacker.

Jag skulle välja balines eller angora. :love: Kan inte med de hoptryckta, kortnosiga raserna. Kanske lite svårt att hitta fina angoror då de inte är så vanlig.

Det finns fler Angoror till salu än det finns Vanar...

Titta gärna in på Föreningen Vangorans hemsidor...se länk i tidigare inlägg och tryck på Turkisk Van.....

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 814
Senast: Zoya
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama