Vi har en provan från 2011, det enda släp jag skulle kunna tänka mig att byta till är ett Oblic. Frambommen har ett par lägen, våra hästar är 160-170 och har alla det högre läget. Med aidsystemet så går det inte att reglera bakbommen, men den är mycket bredare än en vanlig bom, kanske 20 cm? Vi har haft en häst som tyckte det var lite svårt att backa ut, av kanske 6-7 hästar vi haft under de här åren. Men han lärde sig på ett par-tre gånger. Att lasta in har inte varit något problem med någon av dem, varken vuxna hästar eller unghästar. Vi har även åkt med sto och föl, då har vi tagit bort mellanväggen bakom stolpen. Det går även att ställa den åt sidan om man vill lasta brett. Ett föl ville inte gå in med mamma, han fick gå in genom framdörren istället! Då såg han mammas nuvud och det blev lättare för honom. Vi kör rätt ofta två hästar, och jag tycker det är bra med hingstväggen fram då även om vi har hästar som känner varandra. Men jag har faktiskt kommit med min häst och hämtat en kompis häst (en D-ponny för övrigt, den åkte med samma bomhöjd som våra) och åkt till ett event - det funkade bra det med. Jag tycker ärligt talat att det är det överlägset bästa släpet på marknaden och skulle aldrig byta till något annat märke. Vi köpte vårt nytt 2011, dyrt, men värt det. Och det är idag värt nästan samma pengar som vi gav för det då säger vår släpverkstad som även säljer Fautras. Nackdelen är väl att det kommer ut få på begagnatmarknaden, och de har ett högt andrahandsvärde. De som har dem är helt enkelt lite för nöjda med dem