Fått konstiga papper från kommunen

_Runaway_

Trådstartare
Pappa fick hem en bunt papper från kommunen häromdagen. Det var något om tillstånd för att bedriva olika typer av hästverksamhet. Pappa misstänker att det är vår förra hyresgäst som har "anmält" oss hos kommunen, eftersom vi inte var överrens på särskillt många punkter :smirk: . Undrar nu om det kan vara så? Eller om det är någon rutinkontroll kommunen gör? Vi har då inte skickat efter några papper.

Sv: Fått konstiga papper från kommunen

Har ni flera hästar? Det krävs ju numera tillstånd för att få ha fler än 4 hästar eller var gränsen går.

Det räcker att dem sett hästar där och då kollar dem upp det.
Dem kontrollerar också stallet och dess omgivning om det är godkänt för hästhållning. Vi har haft sån kontroll i vårt stall. Jag hittade info om detta på SvRF hemsida. Tycker det är en väldigt bra grej, man har ju sett en del stall som inte riktigt passar under kategorin stall i mina ögon sett... :smirk:
Om inte annat så hålls det på med hästinventering på sina håll.

vad jag fattat skicker dom hem sånt till alla dom vet har hästar.
och sen kör dom ju runt för att se om de är folk som skaffat och sånt

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 928
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 292
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 814
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 726
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar