Fått brev med tabletter

Energi

Trådstartare
En släkting till mig fick idag ett kuvert med tabletter i. Det skulle till ett företag i en annan stad men adressen fanns inte så det stod "åter till avsändaren", och avsändaren var min släkting.

Släktingen fattar ingenting, hen har inte skickat brevet. Hen ska åka till polisen imorgon, men vad fasen kan detta vara? Hen är såklart jätteorolig.

En släkting till mig fick idag ett kuvert med tabletter i. Det skulle till ett företag i en annan stad men adressen fanns inte så det stod "åter till avsändaren", och avsändaren var min släkting.

Släktingen fattar ingenting, hen har inte skickat brevet. Hen ska åka till polisen imorgon, men vad fasen kan detta vara? Hen är såklart jätteorolig.

Lämna in till närmsta polisstation skulle jag göra. Eventuellt kan det röra sig om en s k "målvakt", alltså att man beställer narkotika till någon annans adress.

Bra att gå till Polisen.
Tror inte det är så mycket att oroa sig för. Någon som skickat något och velat att det hamnar hos din släkting? Kan ju vara den som sänt det som skrev åter avsändaren för att det skulle gå till släktingen.

Hur står brevlådan? Lätt att bevaka? Låsbar?
Annars kan det ju vara ett dåligt skämt, men då borde väl personen avslöja sig väldigt snart.

Min sambo fick vitt pulver skickat till sig en gång. Brevet hade cirkulerat ett tag i posten, och därefter hade de väl chansat att skicka det till sambon (fanns fler med samma namn i staden, posten hade ändrat adress...). I brevet var det ett bankkontonummer, vitt pulver och en text med typ "Jesus är med dig".
Det lämnades till polisen och det visade sig vara amfetamin...

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 970
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 386
Senast: pews1972
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 261
Senast: lilstar
·
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 314
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix