Fästingtider

M

Möller

Då har jag plockat årets första fästing på storkatten, han är den som får dom först och också får flest. Undrar lite stillsamt vad ni använder för att skydda era katter mot fästingar??? Halsband är det inte tal om på dessa, det funkar inte men ajg brukar köpa nått på apoteket (minns inte vad det heter) som man droppar i nacken på dom. Funkar bra men det är ju inte direkt billigt om jag minns rätt.

Mvh
Möller

Sv: Fästingtider

Frontline finns receptfritt på apoteket.
Vill passa på att varna för hundpreparat då dessa kan vara dödliga för katt.

Var och kollade när en kompis tränade hoppning då kom stallets katt och han hade oxå fått en fästing!
Tänk att dem redan har kommit!

Fästingar finns ju året runt men dom är ju desto "effektivare" på sommaren. Jag fick plocka på Turbo i december/januari nån gång.

Mvh
Möller

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 024
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag tänkte jag skriva lite om tre saker som är skola och ridning och hvb. Men allt hör ihop också egentligen. Men nu är det ju snart...
Svar
8
· Visningar
1 235
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar