Fästingmedel

Sv: Fästingmedel

Vad har ni använt för halsband till katten? Är det något speciellt märke som ni märkt funkat eller funkar alla örthalsbanden ?

Oki nu kanske jag har blivit grundlurad men jag var och köpte kattmat nyss på vår djuraffär och så frågade jag henne vad hon hade och då rekommenderade hon Hery, ampuller som man masserar in i kattenspäls från nacken till svansroten. Helt naturligt preparat(inget gift som hon uttryckte sig) med cocosolja och granium. Varar 8 veckor men tar ca 2 veckor att börja verka fullt ut.

Hon använde det själv och var nöjd minst lika bra som giftet på apoteket :crazy: Hon vill ju sälja...

någon som testat? Min kisse kommer att vara försökskanin :cool:

Oki, jag smörjde in min kisse i detta natur medel, i nacken och längs ryggraden hela vägen till svansen. Han var lite oljig ett par dagar men nu är han helt som vanligt igen.
Hitintills har det inte dykt upp någon fästing på honom! Vi får se hur det fortsätter...

Jag har t-tree oil halsband och de är värdlösa har jag insett. Ena katten plockade jag tre fästingar på ! (Morrr!).

Förra året hade jag en annan variant och nu bär det av och köpa den sorten istället

Jag tycker Frontline är bra. Vår katt har inga eller väldigt få fästingar när vi hällt på F, och verkan sitter i väldigt länge.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
229
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
612
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Tidigare har jag gett mina katter credelio och har tyckt att det funkar bra. Nu har katterna dock helt gått över till torrfoder och det...
Svar
9
· Visningar
723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka