Fästingmedel

Fille

Trådstartare
Vilket är det bästa och minst giftiga fästingmedlet? Sjukt mkt fästingar redan men vill inte droppa nåt väldigt giftigt i nacken eller så!

Vilket är det bästa och minst giftiga fästingmedlet? Sjukt mkt fästingar redan men vill inte droppa nåt väldigt giftigt i nacken eller så!
Finns inget som är effektivt förutom fästingmedel som finns på apotek. Inget av de läkemedel gjorda för katter är giftiga, de är ju testade på katter.
Om du vill undvika spot-on så finns fästingtabletter att få via recept :)

Liknande trådar

Katthälsa Min snart 12-åriga siames fick sin första Solensiaspruta igår, för att han ogärna hoppar upp i säng, soffa och på stolar. Han har inte...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 083
Senast: corzette
·
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 286
Senast: Piaff
·
Mat Jag har så svårt för att hitta vettiga mellanmål som jag gillar i längden. Dessutom kunde väl inte någon variation på frukost skada...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 007
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Mens