Fästingmedel

Saile

Trådstartare
finns det något fästingmedel (som funkar!) som man inte droppar på katten? Det finns ju bravecto till hund, finns det något liknande till katt?
Dom har alltid fått frontline tidigare men vill inte droppa något nu när vi har en bebis hemma som dom stryker sig mot för jämnan.

finns det något fästingmedel (som funkar!) som man inte droppar på katten? Det finns ju bravecto till hund, finns det något liknande till katt?
Dom har alltid fått frontline tidigare men vill inte droppa något nu när vi har en bebis hemma som dom stryker sig mot för jämnan.
Seresto halsband finns.

Seresto halsband finns.
Sen ska nog inte bebis äta på katt eller katt med halsband heller, det är inte nyttigt.
Tror oxå att det står i bipacksedeln att barn inte bör ligga o sova tillsammans med katt som har halsband/frontline heller.
De aktiva ämnena i nexgard och bravecto är giftigt för katter så finns inte det eller liknande för katt.

Sen ska nog inte bebis äta på katt eller katt med halsband heller, det är inte nyttigt.
Tror oxå att det står i bipacksedeln att barn inte bör ligga o sova tillsammans med katt som har halsband/frontline heller.
De aktiva ämnena i nexgard och bravecto är giftigt för katter så finns inte det eller liknande för katt.

Nä, då är det inte heller något alternativ. Synd att det inte finns till katt, dom är ju oftast ute mer än hundar i skog och mark..

Nä, då är det inte heller något alternativ. Synd att det inte finns till katt, dom är ju oftast ute mer än hundar i skog och mark..
Det hade säkert funnits, om det gått att framställa.
Jag hade sett till att hålla katten och bebis ifrån varandra. Inte skippat fästingskydd, det är så tråkigt med fästingsjukdomar.

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 570
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 734
Senast: Frida.G
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar