Fästingmedel/Halsband?

Royal_724

Trådstartare
Nu har jag tröttnat på att plocka fästingar!
Har en långhårig hankatt som jag plockar säkert 15-20 stycken fästingar på varje dag! Mina andra katter får kanske 1 varje dag!
Nu undrar jag vad det finns för fästingmedel till katter, är inte så sugen på att ha halsband på han!
Vad rekommenderar ni?
Och vart finns det att köpa?

Sv: Fästingmedel/Halsband?

Vet att det finns ett medel på apoteket som sägs funka bra.
Kommer bara inte på vad det heter nu.....
Jag har inte provat det själv.
Jag plockar fästingar på katterna, 7st katter!, varje dag.....
Lite jobbigt men det får gå...

Är det svårt att använda sökfunktionen?

Det finns flera i ämnet varav åtminstonne 2 varit aktiva den senaste månaden :angel:

Vi använder Frontline på våra katter. Superbra, har inte plockat en fästing de sista 4 eller 5 somrarna :) De kryper i pälsen, men sätter sig inte :)

Jag använder inte naturmedel eftersom de kan innehålla
precis vad som helst som inte är vetenskapligt undersökt.
Frontline är ett registrerat fästingpreparat som man kan
köpa på apoteket.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 107
Senast: Lingon
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 120
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
473
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 875
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka