Fästinghalsband

E

elvisS

Tänkte köpa ett fästinghalsband till min utekatt då han ständigt får nya fästingar på sig. Är det någon idé att ens införskaffa ett sådant med tankte på att han kanske tappar den i skogen?
Något märke ni tycker är extra bra?
Finns det någon annat fästingmedel som är effektivt?

Sv: Fästinghalsband

Jag hade aldrig köpt ett fästinghalsband. Vi testade det på en av våra utekatter för några år sedan; han fick på sig det, gick ut och kom tillbaka utan halsband. Så effektivt var det. ;) Dessutom är det ju, som med alla halsband, alltid en viss risk att katten fastnar någonstans när den har det på sig.

Så vi kör med Frontline (appliceras i nacken) istället och det fungerar kanon!

Jag skulle inte rekomendera halsband till en utekatt.
Det är väldigt lätt att katten både trasslar in sig själv i det eller fastnar ute i skogen någonstans. Köp ett medel du sprutar på iställetr om det är nödvändigt med fästingmedel!

Scalibor är inte till för katter, läser du i FASS vet. så ser du att det bara är till för hundar och alltså inte avsett för katter därmed kan man inte garanteras att katten inte blir sjuk av att ha halsbandet på sig

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 136
Senast: Shilton
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: MJLee
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
760
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama