Fästingarna är redan här

H

hästig

Både min hund och katt har redan fått fästingar och jag har fått hälla på medel på dem men ska man redan behöva hälla på Switch på hästarna? Är så rädd för att de ska få fästingburna sjukdomar. Lite tråkigt att problemet redan har börjat första veckan i Mars men så blir det med en så mild vinter.

Sv: Fästingarna är redan här

Fästingarna är aktiva när utetemperaturen överstiger + 5°C. Man brukar därför säga att fästingsäsongen i Sverige varar från mars till oktober, men det varierar.

Sv: Fästingarna är redan här

Vi har i princip inget gräs i vår hage än, så något medel blir det inte förrän dom byter till sommarhagen eller när bit-insekterna börjar komma.
Jag använder Flusa.

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
690
Hästvård Vi har blivit med arbetshäst! I alla fall är det så det känns. :confused:O_o:cool: Damen i fråga är ca 140 cm hög på det stället där...
2
Svar
20
· Visningar
1 842
Senast: Capybara
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
897
Senast: skogaliten
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka