Fästingar

C

Cicka

våran katt tar med sig hundratals fästingar in hela tiden.:angel: pappa blir tokig.

jag undrar vad man kan göra åt det, någon som vet? :)

Sv: Fästingar

Det finns andra preparat du kan använda som man droppar på.
Tex Frontline.
Kolla på apoteket !

knapplån

jag köpte frontline igår men har inte prövat det än... är lite rädd för att fästingarna ska hoppa på katterna men inte sätta sig så att jag får alla i sängen istället :o jag avskyr fästingar så... är det någon som har provat detta och vet hur det fungerar?

det finns nog ingen som gillar fästingar:)

och det är därför jag vill bli av med dom på nåt sätt som fungerar, det känns lite dumt att lägga ut pengar på saker som inte fungerar tycker jag.:rofl:

Inget preparat lovar 100% fästingfritt. Hur pass bra just Frontline funkar vet jag inte då jag inte har någon erfarenhet av det.

nej jag vill bara ha något som tar bort de flesta fästingarna, alla går ju inte men så mycket som möjligt.:)

vi använder frontline o katten har inte haft en endaste fästing, mams använder det på deras kisse som tidigare kunde få hur mkt fästingar som helst o han har oxå varit helt fri.

Jag använder frontline på min kisse. Sitter det festingar på katten efter man gett dom det så torkar festingen och dör. Tror jag bara sett ca fyra festingar på katten i sommar. Jag tycker frontline är super! Det kan jag rekomendera. Se bara till att få rätt sort. Frontline till hundar kan vara dödligt för katten.

Hej!
Tidigare hade jag två hankatter som jag använde Frontline på.
Den ena katten hade aldrig fästingar när jag använde preparatet på honom.
Den andra katten hade några fästingar då jag använde preparatet på honom, om han var helt utan Frontline hade han massor:eek: av dem.
Jag frågade en veterinär varför det var så olika, hon sade att det var som med människor att en del får mer fästingar och en del inte.
Det ska också sägas att den förstnämnda katten som inte hade fästingar alls med Frontline hade ganska många då han inte hade behandlats.

Jag har också använt Frontline (den varianten man applicerar i nacken) på mina katter och det har fungerat kanon! :bow:

Jag sprayar på aloavera spray på mina katter. Det har hållt fästingarna borta från både hundar och katter.

Sprayar? :eek: Hur lyckas du?! :crazy: Jag använde Frontline sprayvarianten på mina katter ett år. Det hamnade överallt, förutom på katterna. Och jag fick några riktigt fina rivmärken på köpet. Att bli sprayad var m.a.o. INTE populärt! :p

Hejsan
Vad roligt att du använder Aloe Vera! Jag känner ett par som är kennelägare. De var ute med sina hundar varav en hade ett sår på benet.De använde Sprayen Vetrinary formula med lite Aloe Heat lotion i. Alla andra hundarna hade fästingar men inte den skadade hunden. Inte en enda! Verkligen att rekommendera. Behövs ytterst lite!
Blev adopterade av en kattunge i går. Så mysigt. Ha det bra. Hvh Ulli

Hej.
Har inte lärt mig riktigt hur jag ska svara.
Hoppas att det blir rätt. nu. Skrev ett inlägg som hamnade här någonstans.(Kennelfolket) Jag tipsade om att du kan blanda i pyttelite Aloe Heat lotion i en separat sprayflaska om du inte vill ha den direkt i formulan. Med Heaten behövs det bara en ytterst lite sprayning.
Den är förövrigt bra för oss att värma upp och mjuka upp stela muskler med lätt massering. jag tycker att den luktar så gott. Mvh Ullis

oki men om man råkar spraya de där medlen i ögonen på katten skadar det inte då eller är det ofarligt??

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
522
Senast: Grazing
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Skällande hundar