Fästingar!

E

elvisS

Hur gör ni för att få så lite fästingar som möjligt?
Min får vitlökspulver men han får ändå små-fästingar på mulen.Som tur är verkar det inte vara så många fästingar där han står nu(värmdö).
Insektsmedel biter väl inte på fästingar? I så fall,vilket använder ni?
 
Sv: Fästingar!

Jag använder Switch. Kanon bra....inte en fästing som sätter sig och vi vill inte få några fler fästingburna sjukdomar....
 
Sv: Fästingar!

Hej.

Jag häller på Switch på mina. Det håller väl inte borta fästingarna helt och hållet, men jag märker en minskning av dem iallafall.

Malin
 
Sv: Fästingar!

Är det medlet som man tar var sjätte vecka eller något liknande?
 
Sv: Fästingar!

Jag har använt insektsmedel av egen recept med vitlök, och vissa sommrar har han även ätit vitlök. Han har inte haft en enda fästig förrän nu i vår (innan jag börjat bespruta honom ;)). Han har haft 5-6 fästingar på en vecka, helt otroligt. Men jag tror att det börjar gå över. Kanske våren är värst? Nu har han inte haft en enda. Om det beror på perioden/årstiden eller på vitlöken jag pudrat honom med vet jag inte.
 

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
522
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: tara
·
Hästvård Undrar lite med antibitmedel som man lägger på trä som hästen inte ska bita på står ju att man inte tål att få det i ögonen men hur är...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag har haft många olika strategier under åren för att ta hand om bromsbett. Hästen är allergisk och får i stort sett alltid infektioner...
Svar
18
· Visningar
936
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp