Alexandra_W
Trådstartare
Selen är en loksele. Vagnen har som en rektangulär ögla på utsidan av skakeln (fattade någon det där?).
Sitter både seltungor och skakelremmar på vagnen. Jag valde idag för premiärkörningen remmarna, mest för de kändes som enklast att snabbt få loss OM utifall att.
Dock så blev det så att skakeln 'hängde ner' med dem tyckte jag. Kanske inte spelar minsta roll sen när den förlorade svängeln sitter där den ska, men idag fick han dra i skaklarna och då kändes det som det blev negativt? Samtidigt känns det som med seltungorna borde det bli ett förbaskat skrammel?
När jag var liten och körde ponnyer hade vi seltungor i dubbelt läder, med hål i ändarna, som låg 'runt' selringen och sen las ihop, och sen så stoppades de igenom den rektangulära öglan, och så sattes en 'plopp' i älghorn genom hålet. De var ju helt ljudlösa, men antar de är utrotningshotade nu?
Men vad är bäst och varför helt enkelt?
Sitter både seltungor och skakelremmar på vagnen. Jag valde idag för premiärkörningen remmarna, mest för de kändes som enklast att snabbt få loss OM utifall att.
Dock så blev det så att skakeln 'hängde ner' med dem tyckte jag. Kanske inte spelar minsta roll sen när den förlorade svängeln sitter där den ska, men idag fick han dra i skaklarna och då kändes det som det blev negativt? Samtidigt känns det som med seltungorna borde det bli ett förbaskat skrammel?
När jag var liten och körde ponnyer hade vi seltungor i dubbelt läder, med hål i ändarna, som låg 'runt' selringen och sen las ihop, och sen så stoppades de igenom den rektangulära öglan, och så sattes en 'plopp' i älghorn genom hålet. De var ju helt ljudlösa, men antar de är utrotningshotade nu?
Men vad är bäst och varför helt enkelt?