Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig hört något annat namn än pirra och de säljs i byggvaruhusen som pirra.Jag är uppvuxen med säckakärra (Blekinge). Sambon säger pirra (Norrbottning), hela hans familj säger samma. Inte behövt diskutera med någon annan här uppe, så vet inte om de är unika
Ja, jag undrar också. Pirra känns ju helt ologisktNu börjar jag fundera på varifrån pirra i det här sammanhanget kommer. Jag kan inte se någon koppling till det "vanliga" pirra som i kittla, krypa i kroppen.
Det är göingegetterSer snyggt och prydligt ut!
Vilken sorts getter blir det?
Här är bild på två av dem när jag besökte uppfödaren. Den i mitten och den längst fram. Visst är de söta?!
Det är tanken.Mycket söta!
Blir det genbank?
Här är bild på två av dem när jag besökte uppfödaren. Den i mitten och den längst fram. Visst är de söta?!
Hur blev utfallet av plane
Jag tänkte fråga hur det gick med planeringen av utrymmet i de olika husen för de olika djuren?
Det gamla hönshuset blir nu gethus. Den långsiktiga planen är att bygga ett helt nytt "djurhus" som kan rymma fler. Men det dröjer (av ekonomiska skäl).Jag tänkte fråga hur det gick med planeringen av utrymmet i de olika husen för de olika djuren?
jaha. Jag orkade inte rubba den.Man bär inte fårtrådsrullar, man rullar dom.
Inte? Jag slänger upp dem på axeln om jag ska transportera dem en bit och inte har någon kärra, tar ju en evighet att rulla.Man bär inte fårtrådsrullar, man rullar dom.
Jag menar så klart under stängslingsmomentet, jag var lite otydlig där. Och jäddrar vad stark du måste vara. En fårtrådsrulle väger ju hundra kilo ungefär.Inte? Jag slänger upp dem på axeln om jag ska transportera dem en bit och inte har någon kärra, tar ju en evighet att rulla.