Fårskinnspad???

HannaZ

Trådstartare
Hej!

Undrar vad ni har för erfarenhet av fårskinnspad och i vilket syfte använder ni den?

Kan det vara bra om hästen fått knutor i sadelstaden?
Vet att det inte är sadeln för han har inte ridits på flera veckor och de har kommit nyligen.

jag använder de för att de e snyggt
men de e bra om hästen har knutor i ryggen, ja!

du kan även lägga den direkt mot hästryggen, om hästen har knutor!

Eller skaffa en fårskinnsvoilock, tror det finns en på hööks faktisk

Jag som är mycket emot paddar använder den just nu :eek: eftersom jag har precis köpt en häst som har en utpassad sadel,som blev utprovad när hon var fullt musklad,men när hon kom till mej var hon i princip bara skogsriden den senaste året så hon är alltså inte musklad vilket gör att sadeln glider fram,därför! :smirk:

fårskinnspad kan man använda om hästen har fått knutor,om sadeln inte sitter riktigt bra m.m

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 658
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 195
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Elise4321
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka