Hur mycket kostar sådana på ett ungefär?Till hunden i bilen är det bäst med skinn från köttfår (de är lite stunsiga och tryckavlastande). De brukar inte alls vara dyra, de flesta kasseras för att marknaden är begränsad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket kostar sådana på ett ungefär?Till hunden i bilen är det bäst med skinn från köttfår (de är lite stunsiga och tryckavlastande). De brukar inte alls vara dyra, de flesta kasseras för att marknaden är begränsad.
Vi har blandning av kött/päls dom ligger från 1000:- och uppåt beroende på storlek/färg/klippt eller oklippt.Hur mycket kostar sådana på ett ungefär?
Krom används även i bra garvning, vill man inte ha krom får man köpa sk eko-garvade skinn.Är det någon som har koll på garvningsprocessen på de billigare skinnen? Det känns som att det är lättare att råka ut för ett ex kromgarvat skinn när pengen inte är så hög..
Runt tusenlappen.Hur mycket kostar sådana på ett ungefär?
Fast nu menar ju @TinyWiny att man kan köpa inhemskt för nästan inga pengar allsGenerellt - man får vad man betalar för. Det gäller även för skinn.
"billiga" skinn produceras inte i Sverige. Förhållandena för miljön, för arbetarna och för djuren där är inte de som vi vill ha här.
För egen del tycker jag inte att just djurförhållandena är den stora abern. Det är hela kedjan med djurens liv, arbetarna, miljön etc. som skaver - och avskräcker
Att köpa varor från länder med lägre krav på miljö och arbetsvillkor innebär bara att exportera eländet dit.
Bättre att sprara ihop till ett svenskt skinn från en fårbonde man litar på.
Klart man kan göra fynd.Fast nu menar ju @TinyWiny att man kan köpa inhemskt för nästan inga pengar alls
Jag kan ju inte svara på hur de kan sälja det så billigt. Det är ju inte mitt företag. Min upplevelse av företaget är att de månar om miljön, både när vi har besökt butiken och när jag läser på hemsidan. Deras motto är "Vår affärsidé är att tillhandahålla produkter utvalda med omsorg om människan, naturen och miljön" Och iallafall för mig känns det bra att handla där. Inte bara just fårskinn utan även ullkläder.Fast nu menar ju @TinyWiny att man kan köpa inhemskt för nästan inga pengar alls
De för 720 ser ut att komma från NZ, de svenska kostar från 950 men är ju fortfarande billigt.Vi har köpt fina tvättbara (svenska) fårskinn som födelsegåva till bonusbarnbarnen. De kostar 720 kr styck nu när jag kollade. Vill du ha länk så skicka pm
Nej det finns svenska för 720De för 720 ser ut att komma från NZ, de svenska kostar från 950 men är ju fortfarande billigt.
Jag kan ju inte svara på hur de kan sälja det så billigt. Det är ju inte mitt företag. Min upplevelse av företaget är att de månar om miljön, både när vi har besökt butiken och när jag läser på hemsidan. Deras motto är "Vår affärsidé är att tillhandahålla produkter utvalda med omsorg om människan, naturen och miljön" Och iallafall för mig känns det bra att handla där. Inte bara just fårskinn utan även ullkläder.
Mottot i citatet fungerade utmärkt för mig.Vad kan man googla på för att komma till den sidan du menar?
Om det är sidan jag tror så är de billiga skinnen färgade köttrasskinn.Nej det finns svenska för 720
Mottot i citatet fungerade utmärkt för mig.
---
Ni med lite mer koll, kan ni inte lista lite olika för- och nackdelar med olika material/pälssorter och garvningsmetoder så man har lite koll på vad man ska titta efter om man inte har koll på branschen alls?
Mottot i citatet fungerade utmärkt för mig.
---
Ni med lite mer koll, kan ni inte lista lite olika för- och nackdelar med olika material/pälssorter och garvningsmetoder så man har lite koll på vad man ska titta efter om man inte har koll på branschen alls?
Nej det är de inte. Det står såhär om dem "Svenskt, mjukt, smålockigt finullslammskinn från gårdar i Uppland och Södermanland. Skinnet är klippt 35 mm.Om det är sidan jag tror så är de billiga skinnen färgade köttrasskinn.