Farligt/inte farligt äta för en undulat?

paradiset

Trådstartare
Det är så att jag blivit med undulat igen. Den är upphittad av en vän och mycket tam! Men inte för mycket så den är besvärande, den verkar liksom lite belevad som om den är minst 1 år iallafall. Men ung och fin i fjäderdräkten och vaxhuden. Han sjunger otorligt fint, både som vilda fåglar och ngn signaturmelodi jag inte kan placera, kanske från radio? Han skriker inte högt och är helt enkelt fruktansvärt omtyckt här redan av t om min man, så det vore nästan synd om ägaren hörde av sig!

Men även om jag haft undulater innan så var de aldrig så här tama och den här fågeln smakar gärna på allt man äter och dricker!

Mina växter är OK sedan förra undistiden, men hur är det med pålägg som smör, skinka och ost? Saft och cola och allt vill han smaka på men jag vågar ju inte låta honom! Han får som det är nu smaka på bröd och smörgåsrån och frukt och grönt. Sedan undrar jag om det är väldigt svårt lära om en undulat till att äta pellets istället? Hade det till de andra och de lärde sig äta det och inte bara att det är nyttigare, det smulade mindre! Men nu minns jag inte adressen till butiken som sålde det, ngn som vet?

Sv: Farligt/inte farligt äta för en undulat?

Kan typ inget om undisar.. Men det lilla jag kan.. Deras huvudföda ska väl vara gräsfrön? XD

Sv: Farligt/inte farligt äta för en undulat?

En sak man absolut INTE ska ge är avocado.

Undulatblandning (frön) är väl "basfödan". :D
Hirskolvar är ju en annan favorit.
Har inte någon erfarenhet av pellets.

Jag skulle nog inte våga ge just en undulat så mycket konstigheter tror jag... Men det är bara en känsla.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka