farligt att slicka i sig Zinkpasta?

N

nafurie

hejsan jag har en katthona som fick irritation i huden
så jag rådfrågade en veterinär som sa jag skulle smeta in huden med zinkpasta och då ha en tratt på henne så hon inte slickar sig så jag fixade det
det verkar inte klia nå mycket längre , bara lite smått men hon retar sig verkligen på tratten hon har på sig

min fråga är iaf : det finns lite zinkpasta kvar i pälsen på henne svårt att få bort
är det farligt om hon skulle slicka i sig det?
tänkte ta bort tratten
e dock lite rädd för att hon ska börja slicka och bli mer irriterad så det blir värre
vad tycker ni jag ska göra?
mvh/Natta
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 392
Katthälsa För ungefär två månader sen fick Isola någon form av inflammation i huden. Detta behandlades med kortison och blev bättre men beteendet...
Svar
13
· Visningar
2 172
Senast: Tassetass
·
Hästvård Hej! jag är lite orolig då min häst har fått någon typ av ohyra i pälsen men vet inte riktigt vad det är jag letet lite på nätet men...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: HH_gullet
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 325
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp