Farliga växter

R

Rebban__

Hej dt skulle va kul om någn/nårra skrev nårra växter som e giftiga och farliga. Har hört att smörblommor inte e så bra, stämmer detf??

Tacksam för svar

// Rebban
 
Sv: Farliga växter

jo, jag har hört att färska smörblommor är farliga men jag hade ett fullblod som satt i sig hur många smörblommor som helst under dom två sommararn som ja hade henne å hon va fullt frisk. :confused:
Men vem vet hon kanske åt dom för att lugna skallen eller nått :smirk:

Idegran ska väl inte va så vidare hälsosammt ;)

Kommer inte på nått mer för tillfället.
 
Sv: Farliga växter

Gullregn är jättegiftigt, och korsört och ekollon.

Hästar tkr mycket om ekollon, men det är inte bra för dem.

Nån sorts gran är också giftig, tror det var idegran.

Å smörblommor är giftigt. Det var dom jag kom på..
 
Sv: Farliga växter

Inte bara ekollon utan även bark och yngregrenar/skott av ek är giftigt och beroende framkallande för häst.
 
Sv: Farliga växter

Är det någon av er som vet var dessa farliga växter finns att finna någonstans? Vilka områden (skog, öppna fält, etc.) bör man kolla lite extra noga?
 
Sv: Farliga växter

Idegran är nog det farligaste, man har påträffat fall där man har ittat döda hästar med idegran i munnen !!! :eek:
Men gullregn, m.m är också farligt !
 

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: screen
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 591
Senast: Shaggy
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 490
Senast: tanten
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp