Farlig skärm?

malumbub

Trådstartare
Är min skärm farlig?

Min mamma har köpt en ny dator, och nu när jag ska överta den gamla helt har jag funderat på om skärmen kan vara farlig för mina ögon...
Den har tidigare strulat genom att blinka till i en rödaktig ton, men det har alltid försvunnit... Nu blinkade den inte till, utan stannade kvar i denna töda ton i en kvart... Skärmen är gammal, men är den skadlig? Måste jag fixa fram en ny nu? :crazy: :confused:
 
Den kan vara farlig. Har en kompis som hade samma problem som du verkar ha. I början var det inga problem alls men sen efter några veckor så började hon svullna upp i ansiktet varje gång hon satt vid datorn. Detta berodde på att det var farlig strålning som strålades ut. Det var därför skärmen blinkade till i en röd och blå aktig ton ibland. Jag rekommenderar dig personligen att skaffa en ny skärm. Den behöver inte vara helt ny men du kan köpa en bättre begagnad som är runt 1-2år till ett ganska bra pris. :)
 
Farlig och farlig behöver den inte vara, men den sjunger definitivt på sista versen, och den kan vara obekväm att sitta vid (dålig bild, strålning, etc.) om du sitter mycket vid datorn. Jag skulle rekommendera att du börjar titta dig om efter en ny skärm. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Något jag fick lära mig tidigt i livet är att ta ansvar för mina djur. Nu denna dag har jag fått det tunga beslutet att ta bort min...
Svar
2
· Visningar
1 149
Senast: Donnaline
·
Träning jag köpte mig en ny häst för ca ett halv år sedan. hästen hade aldrig varit uppbunden i stallgång och var rädd för att spänna...
Svar
9
· Visningar
1 396
Senast: minnie_
·
Träning Jag har alltid haft problem med att min häst drar iväg när mna släpper henne i hagen, men nu är det värre än nånsin. :cry: När man...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Krabban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp