Färgvalet på nya overallen :)

H

Havregryn

Både jag och Bönan blev nöjda med resultatet, vad tycks?

16427631.jpg

inte piggaste modellen 12 på natten

Nu är jag inspererad, har massor med orange kvar + att de får henne att synas bra. Vad mer som känns helt opassande kommer att passa yber bra med orange ändå.

Ska väl passa på att säga också att denna dress blev en storlek förstor för att passa som ytteroverall.

Sv: Färgvalet på nya overallen :)

Haha "jamen ta det där förbannade fotot då så man kan gå och sova!"

Önskar att jag också kunde sy, är totalt värdelös då det enda jag gör är att bryta av nålar! Sen blir jag så nervös och rädd för att få en nålbit i ögat så jag kisar och drar ännu mer i tyget! :o Nej mitt betyg i syslöjd var väl inte direkt lysande! :angel:

Supersnyggt blev det iallafall! Vore så kul om jag också kunde sy då min hund är vit och knappt syns i snön, då hade jag absolut sytt ett täcke i liknande färg så hon verkligen syns! ;)

Vilken najs :D, du kommer då se henne i vinter i allafall. Själv har jag nyss skickat iväg en beställning på vinteroverall till min nakenfis, blev en Theo som förra året men en svart med reflexdetaljer så hon syns för bilisterna den här mörka årstiden (förra året hade hon en rosa camo...). Önskar att man var så händig att man kunde sy kläderna själv och få bestämma färg och passform...

haha skulle inte falla mig tanken att ha mössa i dem färgerna :P men tanken var kul ändå..

haha precis tror jag hon tänkte, jag fick ju väcka henne också för var ju tvungen att prova den direkt juh. Snart ska den få sig en premiär tur i snön :P

Ähh övning ger färdighet ska du se, jag har varit total kass. Men var tvungen att lära mig då jag vägrar köpa en fleece dress för 300kr när den i själva verket skulle kosta ca 50kr hemmagjord.

Japps syns gör hon :P hon har en i hel militär också
16349084.jpg

men ursh så dåligt hon syns när hon springer och har sig..

Har du hittat någonstans med ett bra pris? Jag använder theos munjackor och joggingdressar till henne och sen Puppia regnjacka. Har försökt ge mig på att sy en fleecefodrad bävernylon dress men har kommigt halvvägs då jag fick göra om passformen.

Ja de är ju som de som är med passformen, speciellt till kineser, köpta kläder passar sällan deras kropp. Som jag upplevt men då är min kines väldigt liten också.

Den var också fin men som sagt så syns hon nog bättre i den orangea :D Nej, just Theo overallerna/kläderna får man ju punga ut hur mycket som helst för verkar det som, plånboken fick lite skrämselhicka :angel: men vad ska man göra?? voffan ska ju inte behöva frysa i vinter...
Har ju två ställen där jag brukar beställa fleecedressar, regnoveraller m.m , som syr upp efter hundens mått om man vill och de har själv kineser båda två så de vet hur de är byggda, de overallerna sitter oftast riktigt bra. Stod i valet och kvalet om jag skulle beställa en pälsfodrad quiltad overall från den ena (och komma billigare undan) eller om jag skulle chansa på en Theo...valet föll iaf på Theo då jag vill ha nåt som också står emot vind och som är någorlunda vattentätt ifall det snöar blötsnö och dyl... Hoppas bara den sitter OK, förra vinterns Theo overall var så vid under magen så hon fick ha en sele över för att hålla in magdelen.

Vart hittade du Theo overallen? någon hemsida?

ja de är just de man vill ha en vindtålig dress som gärna är fullt regntätt också.

gjort :P

Men så då, alla, vad ska jag införskaffa för roliga inlägg i andra oranga dressar? andra färger?? andra tecken? Vill ha insperation!!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 225
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 735
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 668
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 507
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka