En del konstantskimlar är inte så tydliga, har sett just en gulbrunskimmel connemara faktiskt där jag inte hade gissat på konstantskimmel. Kanske kan vara så för pappan?
Han har inte lämnat nån, vad jag kunnat se.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En del konstantskimlar är inte så tydliga, har sett just en gulbrunskimmel connemara faktiskt där jag inte hade gissat på konstantskimmel. Kanske kan vara så för pappan?
Hej! ja, det är lite lurigt med dessa benämningar. Borde heta gulbrunblack kan man tycka, Det är antagligen min annons du sett. hästen är testad och ett anlag vardera av Creme och Dun. Brun som basfärg. Han har vit man på båda sidor men det syns inte efter manen faller jämnt utmed båda sidorna. (mkt man på den gossen). Isabellblack är mkt riktigt betydligt ljusare. Nästa vita iaf om man tittar på fjordhästen. Ålen på de blekta blackarna verkar vara väldigt svår att se från början jämfört med de vanliga blackarna. det är först nu som ettåring min hästs ål framträder tydligt, som fölunge så var det omöjligt att avgöra om han var gulbrunblack eller gulbrun. I efterhand ser jag ju andra blacktecken, så nästa gång om jag har sån tur så vet jag vad jag ska kolla efter. På bilden (3 veckor gammal) syns tex tydligt ett grepp.Tänkte fel, trodde vitblack var isabellblack... tar tillbaka frågan.
Om det finns några i avel idag vet jag inte men teoretisk så absolut. Hingsten behöver ha 2 kopior av släcka laget (tobiano är 'vanlig' släck), då får fölet alltid en kopia.Ni färgkunniga, finns det skäckhingstar som bara lämnar skäckavkommor oavsett sto? Såg det skrivas i en hingsttråd idag och blev såklart nyfiken.
Det är Sir Statham som omnämns om det säger dig något mer.Om det finns några i avel idag vet jag inte men teoretisk så absolut. Hingsten behöver ha 2 kopior av släcka laget (tobiano är 'vanlig' släck), då får fölet alltid en kopia.
Dock kan släckanlaget uttrycka sig olika mycket och en med minimalt uttryck kan ha väldigt lite vitt
Det är Sir Statham som omnämns om det säger dig något mer.
Intressant, tack för infonJa det stämmer, båda hans föräldrar är skäckar (tobiano), han fick ett skäckanlag från varje och kommer då alltid att lämna ett skäckanlag vidare. Och eftersom tobiano är dominant blir alla bärare skäckar, även om det ibland kan bli minimal expression och då kan se ut som "vanliga" vita tecken.
Nu har du redan fått svar men jag har noll koll där, håller bara på med islänningar nu och håller lite koll på fjordingar för att de är fantastiska med så storhästarna behöver jag googla för att veta minsta lilla i stort settDet är Sir Statham som omnämns om det säger dig något mer.
Jag skulle gissa på gulsvart.Nu har ponnyn fått sommarpäls, vad tror ni att han är för färg? Jag gissar på gulsvartbrun
Väldigt läcker färg!Nu har ponnyn fått sommarpäls, vad tror ni att han är för färg? Jag gissar på gulsvartbrun
Min gulsvarta skiftar färg över året från helt svart till mörk fuxVäldigt läcker färg!
En vän har en häst som är reggad mörkbrun eller om det var svartbrun, men har en gul förälder och har samma färg som din. Skulle absolut säga gul av nån sort åtminstone.
Han ser dock svart ut på vintern men är verkligen bokstavligt gulsvart annars.
Jag tycker den ser mörkt gulbrun ut. Superfin!Visa bifogad fil 94113
Öronen har fortfarande ingen tendens till att vara svarta. Benen, manen och svansen är mörka men benen är inte svarta.