Det är dags för ommålning i lägenheten. Vi bor litet, omkring 65-70 kvadrat, i två rum och kök. Det är ekparkett (ska bli) i hela lägenheten. Hur ska jag tänka gällande väggfärgen? Idag är det lite olika nyanser av vitt på alla väggar, och vi tänkte fortsätta ha det. Jag tänker mig att det blir harmoniskt med samma typ av golv och samma färg på väggarna när det är så litet. Eller är det supertråkigt? Förslag på annan genomgående väggfärg men inte vit? Och om vi tar vit, vilken slags vit och ska det vara blankt, matt eller vad? Jag är så dålig på det här och skulle verkligen uppskatta tips.
Jag trivs när det är relativt avskalat, ljust, naturfärger med vissa färgstarka inslag i inredningen. Jag har nyligen gjort en megarensning bland alla mina saker och jag har det som jag vill ha det på den fronten nu. Bara det att nu syns det verkligen vad skabbigt det är. Lägenheten är inte renoverad sedan den byggdes i slutet på åttiotalet, så jag tycker det motiverar en uppfräschning.
Jag trivs när det är relativt avskalat, ljust, naturfärger med vissa färgstarka inslag i inredningen. Jag har nyligen gjort en megarensning bland alla mina saker och jag har det som jag vill ha det på den fronten nu. Bara det att nu syns det verkligen vad skabbigt det är. Lägenheten är inte renoverad sedan den byggdes i slutet på åttiotalet, så jag tycker det motiverar en uppfräschning.