Färgmatchningshjälp!

MiniLi

Trådstartare
Vi ska köpa utemöbler till vår altan. Jysk har en variant som skulle passa bra MEN färgen blir inte riktigt som jag tänkt mig. Ursprungsplanen var vita möbler.

Vår uteplats är minst sagt färgglad. Huset är knallgult ;)
BEF114FA-C30F-4B3A-9BBA-C35E57382698.webp


Det är ju inte så stort men jag vill ha in ätvänliga sittplatser för så många som möjligt och då har jysk en prisvärd variant i svart eller naturfärg.
Vad tror ni om färgkombon vid vår gula uteplats?

95308


95307


Vad tror ni?
 
Båda funkar men ger helt olika effekt. Välj svart om ni vill ha det dramatiska, välj natur om ni vill tona ner och ha det mjukare.
Det naturfärgade passar till de möbler (vita m beige/bruna dynor) som står på andra hörnet av altanen. Men jag var osäker på hur det där jättebeige skulle bli mot det gula..

Någon som har klämt på samma färg på några möbler hos jysk och vet hur det ser ut irl?
 
Det naturfärgade passar till de möbler (vita m beige/bruna dynor) som står på andra hörnet av altanen. Men jag var osäker på hur det där jättebeige skulle bli mot det gula..

Någon som har klämt på samma färg på några möbler hos jysk och vet hur det ser ut irl?
Jg hade valt det ljusa. Känns som lm det passar kn bättre med golvet/trallen? Och huset. Så blir det inte ännu en stark färg.
 
Bara för det så har den ljusa hunnit ta slut. Suck! Hoppas den kommer in igen innan erbjudandet går ut, men det kanske inte är så troligt..

Velar för mycket :angel:
 
Jag skulle ha kört på de ljusa. Med de svarta blir det säkert skitsnyggt, men för egen del skulle det inte kännas ett dugg avkopplande. Besöker jag andra känns det ofta kul med något "extremt" som livar upp, men i längden känns det inte lika roligt (har testat. Tyvärr).
 
Strålande exempel här på hur dött ”hem&hobby” är. En hel del svar under den timman imorse när tråden låg på allmänt. Inte ett enda inlägg på flera timmar efter att den flyttades hit.

Vilken tur att jag var olydig och medvetet startade tråden på fel forum först ;)
 
Jag hade valt naturfärg. Svart och gult är två starka färger var för sig. Kombon blir skrikig (tänk geting, den är färgad så för att synas!). Och erbjudandet kommer nog igen. Det här är Jysks tredje kampanj på utemöbler på typ en månad. De har haft samma priser varje gång ;)
 
Jag hade valt det ljusa, med det svarta känns det som att kontrasten blir alltför påtaglig och inte särskilt vilsam för ögat. Och på en plats där både man själv och gäster ska kunna sitta och slappna av så känns det för mig viktigt att det är just avkopplande och inte för dramatiskt.
 
Jag hade valt svart :)
Tycker nog inte att det hade varit en hård kontrast till det gula eftersom det redan finns svart i fasaden.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 352
Senast: cirkus
·
Hemmet Nu behöver vi lite tips o råd. Vi ska byta fönster på vårt hus och vi har funderingar kring vardagsrummet. Tanken var att våra 3...
Svar
12
· Visningar
4 382
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp