Färgladda tävlingskläder! (Kavaj-inriktning ^^)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Paoo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 3 333
P

Paoo

Jag tycker det vore kul om tävlingsfolket, ja åtminstonde nån ville sticka ut lite och inte ha den klassiska svarta sammetshjälmen, den vita skjortan och den svarta kavajen. Lite pigvintänkande i det hela? << Nu är jag typ en smula ironisk.
Nog för att jag har sett någon rida med en annan ridhjälmsfärg på ridskolans tävlingar, men com on! XD Jag själv skulle gärna vilja ha en röd kavaj, så att jag matchar till hästens ljusbruna utrustning.

Så nu undrar jag om någon vet någon kul affär/hemsida där dom säljer färggladda tävlingskläder?! ;D Eller du kanske har bilder på dina egna snygga färgladda tävlingskläder eller en bild på någon annan som har? Jag är grymt nyfiken :idea:

Sv: Färgladda tävlingskläder! (Kavaj-inriktning ^^)

Bra initiativ, jag supportar dig helt! :) Har dock tyvärr inget tips men vill gärna ha

Jag tänkte be min mamma att ev sy en kavaj till mig. Då kan man ju flippa ut hur mycket som helst.
Tänkte iof hålla mig kvar hos pingvinerna men med ett mönstrat tyg och snygg krage mm.
Bra tips kan vara att kolla på Tradera och liknande, ibland kommer det ut lite annorlunda kavajer där, man får ju ha tur med storleken bara.

Håller med helt ! Visst är det så mycket roligare med variation ! Inom distans och Fälttävlan så är det ju befriande fritt fram för glada färger (tyvärr dock endast inom terrängmomentet på fälttävlan:( )- och visst livar det upp ! Sitter nu och funderar på årets kollektion, som ska gå i gult och blått (tävlar för Stockholms Fältrittklubb - och det blir ju liksom Konungens färger :idea: ) - med rutmönstrad blus, gula skydd, gult- och blått (distans)träns och ett hjälmöverdrag som pricken över i'et.

För visst blir det lite av ett Pingvin-gäng på tävlingsplatsen :rofl:

See Yo !

Eh, det är fritt fram för glada färger även i dressyr- och hoppmomentet. (Även om du inte kan ha samma kläder i dressyren som i terrängen.)

Håller med helt ! Visst är det så mycket roligare med variation ! Inom distans och Fälttävlan så är det ju befriande fritt fram för glada färger (tyvärr dock endast inom terrängmomentet på fälttävlan:( )- och visst livar det upp ! Sitter nu och funderar på årets kollektion, som ska gå i gult och blått (tävlar för Stockholms Fältrittklubb - och det blir ju liksom Konungens färger :idea: ) - med rutmönstrad blus, gula skydd, gult- och blått (distans)träns och ett hjälmöverdrag som pricken över i'et.

För visst blir det lite av ett Pingvin-gäng på tävlingsplatsen :rofl:

See Yo !

Men tufft :D

Hugger sista.

Vi håller på med en affärs ide. Med just lite andra alternativ på kavajer.
Förhoppningar finns att starta till hösten.

Länkar till en annan tråd, med vår lilla "marknads undersökning".
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=927316

Någon frågade om det var tillåtet med andra färger, japp vi har kollat med Ridsports förbundet.

Hugger sista.

Vi håller på med en affärs ide. Med just lite andra alternativ på kavajer.
Förhoppningar finns att starta till hösten.

Länkar till en annan tråd, med vår lilla "marknads undersökning".
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=927316

Någon frågade om det var tillåtet med andra färger, japp vi har kollat med Ridsports förbundet.

Svarade på tråden :) Ska ni starta företaget? :love:

Har inte Jacson knallröda kavajer numera? Hade för mig att jag såg en i en annan tråd här på Buke.

Har inte Jacson knallröda kavajer numera? Hade för mig att jag såg en i en annan tråd här på Buke.

YES :D XD Nu har jag hittat kavajen jag vill ha. Den knallröda du skrev om :)
Jag älskar den :love: Tack för tipset om jacson :)

Oh vad bra! Byt nu inte häst och utrustning bara, nu när du har hittat den perfekta kavajen. ;)

Haha, lustigt att du säger det för jag beställde just ett rött shabrak och en röd luva till hästen för att det skulle matcha med kavajen.. :p

Jag tror att GPA-hjälmar finns i olika, lite roliga, färger! ;) Och så såg jag en kavaj som verkligen stack ut i somras; Randig med GB glass-färger (typ orange, rött, lila mm.)

Den du! :idea:

Jag tror att GPA-hjälmar finns i olika, lite roliga, färger! ;) Och så såg jag en kavaj som verkligen stack ut i somras; Randig med GB glass-färger (typ orange, rött, lila mm.)

Den du! :idea:

Haha, kavajen lät ju helcool ju ;D Du har ingen bild? :)

Jag har köpt en röd kingsland kavaj, som jag inte vet om jag kommer våga använda än :D När jag var liten hade jag en röd sammetshjälm, tyvärr är den trasig. :(
Ingen bra bild på kavajen än.
27047003.jpg

Själv tycker jag att det är snyggast med det klassiska men visst man får göra hur man vill!! Var på hopptävling idag och såg nåt gräsligt. H*n hade ljusblåa stövlar och ljusblå kavaj och därtill beigegula ridbyxor. INGET jag rekommenderar!!!

Jättebra intiativ av trådskapande! Jag kan bidra med att vara så färgglad så att jag har en blå kavaj :idea: :angel: Hahah, :P Rött tycker jag är snyggt på en kavaj. Animo tycker jag har jättesnygga kavajer :love:

Hej hopp - vill bara tipsa om Treehouse i England oxå - har mycket kul kläder där !

Kramis

Måste bara visa att jag nu har köpt dendär kavajen som jag blev så störtförälskad i! :D Ingen fler som har nå färgladda tävlingskläder?

28402240.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka