Färgkombinationer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Clarissasweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 134
  • Visningar Visningar 17 906
Sv: Färgkombinationer

Hihi, vilken rolig tråd.

Jag: 172 cm lång, 75 kg.
zybq8k.jpg

Häst: Arab, smäcker. 148 cm. Flugskimmel, född brun. Svart utrustning.
35iyqee.jpg

Som du kankse förstår ser jag både lite för lång och lite för stor ut på denna dam :o

Senast ändrad:

hihi, intressant, själv tycker jag det är rätt snyggt med lite "skrikiga" färger på mörkare hästar :D fast rött är inte min favorit egentligen, skulle typ vilja ha ljusgrönt kanske :angel:
hehe, men kul att höra vad andra tycker :laugh:

Men tycker ni jag ska ha lindor på eller är det snyggt utan? Eftersom han har vita ben ser det ju nästan ut som vita lindor :p
Men vad tror ni, med eller utan? :laugh:

*lite halvt knapplån*

Jag tycker att vita, grå och svarta hästar är riktigt snygga i lite skrikigare färger, speciellt vita. Det händer inte så mkt annat i deras färg om man säger så.

Alla hästar utom vita passar i vitt! :D Vita hästar med vit utrustning ser mest smutsigt ut imo...

Marinblått, mossgrönt, vinrött osv... Alltså mörka färger, passar de flesta hästar..

Vill man vara modig så röstar jag för orange, limegrön eller diverse neonfärger! :D

Lägger till en bild på min förra häst, arabvalack, kritvit som jag hade rött på:

Kan ju passa på att slänga in en förfrågan om vad jag ska ha för färg till tävling på min bebishäst. Jag har funderat en hel del men kan inte bestämma mig.

Dom här små busarna då!

16314_1258130043.jpg

Svart sadel och träns

77217_1254679237.jpg

Svart sadel och träns

Och bilden på den andra ponnyn ser dum ut men jag lovar, jag drar inte i honom!

Ja, LF H**ks grejer skulle vara SÅ fint på den pollen, fin färg ;) Även det "gamla" ärtgröna skulle vara supersnyggt ^^,

KL

På min häst då? Jag tycker (har har nu) brunt. Det jag funderar på är om det blir okej med svart sadel/träns och bruna textiler? Det är så svårt att matcha/få tag i brunt läder. Det är en dressyrhäst ska tilläggas :D

Vitt skulle jag nog ha på denna också.
Han såg rätt mörk ut så det skulle nog bli fel att ha tex marinblå eller så.
En lite ljusare (eller om han är det på sommaren tex) skulle nog grön funka :)
Kanske även marin. Men då ska han vara ljus.

vad kan man ha för ngt på dessa små?
30030870.jpg
[/url][/IMG]
har haft ljus blå till honom innan, och western filten på bilden i blå vit^^ tränset är baby blå vitt på nosen annars svart träns, sele; svart med rött under däckeln
29559045.jpg
[/url][/IMG]
dålig bild, är svart egentligen, men mörk, mörk brun på sommaren^^
vill sy shabrak till mina småttingar men vet inte vad för färg man ska ha :(
svart sele och träns.

Senast ändrad:

helbild
314cglu.jpg

huvudbild
2ekopbm.jpg

har iofs redan en hel uppsättning med matchande utrustning.;) men kul att höra vad andra tänker. så... vad tycker du min häst passar i?

edit: han har sommarpäls på bilderna. på vintern betydligt mycket mera hår och något mörkare hårrem.^^
vet ej exakt, men jag är väll ca 170 cm(knapt?), hästen 148-150 cm något. om det hjälper lite...;)

inga förslag alls eller???:o

Grönt eller lila, eller om du är modig, Gult eller orange :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 538
Senast: cassiopeja
·
M
Distans Hejsan. Jag har läst runt lite om det här med distans, Läst lite bakgrunsfakta, diskutions trådar och lite proppar och tycker distans...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: kabitsoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka