Färgkombinationer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Clarissasweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 134
  • Visningar Visningar 17 906
Sv: Färgkombinationer

Har köpt ett par svarta ridbyxor, och hoppas det kommer få mina ben att se längre ut :)

Vad passar till en fux? Hon e ca 160 och jag e ca 177. Hade tänkt ha svart sadel och träns.

Japp precis vad jag tycker :D och äntligen hittade jag helt rätt grön efter mkt letande, tyvärr använder vi inte förbygel numera men den är så fin men ligger bara och samlar damm. Han är fin i svart och ljusblå med inte babyblå men ditåt...

kl.

Hahah hjälp!

Har en fux mot det lite röda hållet. Just nu kan man väll kalla henne avbleckbar fux efter som att hon börjar bli gråhårig :angel:
Arab/welsh, smäcker men endå inte allt för pinnig. Jag är 168, rätt smal. Brunett.
Vad ska jag ha för att mina ben inte ska se så långa ut :rofl:

35042_1231278335.jpg

55820_1231281323.jpg

Vad passar till en fux? Hon e ca 160 och jag e ca 177. Hade tänkt ha svart sadel och träns.

jag tycker först och främst att det är jättesnyggt att ha en mörkbrun sadel och träns :D
men svart är såklart alltid snyggt ;)
färgen du ska ha... hmmmm... det är inte mycket som passar en fux... själv har jag en fux och jag använder bara beige till honom, och jag tycker att det är jättefint ^^

kl.

Hahah hjälp!

Har en fux mot det lite röda hållet. Just nu kan man väll kalla henne avbleckbar fux efter som att hon börjar bli gråhårig :angel:
Arab/welsh, smäcker men endå inte allt för pinnig. Jag är 168, rätt smal. Brunett.
Vad ska jag ha för att mina ben inte ska se så långa ut :rofl:

35042_1231278335.jpg

55820_1231281323.jpg
´hej :D
jättesöt häst ^^

det ser ut som att du redan har hittat snygga färger ;) brunt och beige är supersnyggt på en fux :P
har själv den "stilen" :P

hmmm... dina ben... jag vet inte riktigt. jag tycker inte att du ser så äöverdrivet lång ut :)
men testa att korta stigläderna ett hål, och testa mörka ridbyxor :)

Har en Connemara på 146, jag är själv 164 med modell långa köttbulleben och är blondin (silvervitt).
Hästen är Brun, lite mörkare på vissa ställen och appelkastad och stickelhårig.
Blivande hopptävlingsponny.
Använder just nu ljusblått och mörkblått & oftast Mörkblå ridjacka med ljusblåa ridbyxor men har fler uppsättningar och köper gärna nytt :)
30010124.jpg

30010121.jpg

Där ser man på ett ungefär.

ingen? :angel:

Haha! Oss får du gärna hjälpa! Har ingen bra smak alls ;)
Jag - 174cm
Häst- ca. 163 (växer)
Sadel- Svart och mörkbrun

17054_226629905123_719625123_3717102_881871_n.jpg

6620_115054110123_719625123_2723295_8329753_n.jpg

Hästen: en valack som är runt 152 cm i mkh och ganska kraftigt byggd, växer fortfarande
Jag: 163 cm lång
Utrustning: svart

29546603.jpg

29881966.jpg

Hästen: en valack som är runt 152 cm i mkh och ganska kraftigt byggd, växer fortfarande
Jag: 163 cm lång
Utrustning: svart

29546603.jpg

29881966.jpg

spännande färg på hästen :P
jättegullig var den också :love:
Marinblått är min första tanke :P
men annars, grått, svart, mörkgrönt :)
ljusa färger tror jag inte är så bra :/
satsa på mörka färger i framtiden! :p

Haha! Oss får du gärna hjälpa! Har ingen bra smak alls ;)
Jag - 174cm
Häst- ca. 163 (växer)
Sadel- Svart och mörkbrun

17054_226629905123_719625123_3717102_881871_n.jpg

6620_115054110123_719625123_2723295_8329753_n.jpg

det första jag kom att tänka på är " Allroundschabrak Gold Medal® Emblem
Artikelnr. 400958 "
från H**ks ;) det marinblåa, jag vet inte varför jag kom att tänka på det, tror att det skulle passa jättefint :)

vad taskig jag känner mig! jag har inte sett ditt inlägg! :(
hmm... detta var en liten utmaning idag:cool:
men jag tror att det dka funka ändå :D
om det ska bli en liten tävlingsponny, så måste han ju vara snyggt "klädd" ;)
har ett schabrak själv som jag använder till en fux, men jag tror att det hade sett lika snyggt ut på din häst.
det är beige med bruna rutor på båda sidor, jag vet inte var du kan se någon bild :(
men jag får lägga in en bild här ;)
sammanfattning
satsa på beige och brunt ;)

Vad tror du skulle passa mig o min häst? :) Jag är ganska lång med långa ben, o min häst är ganska liten. Han e inte supersmäcker men inte så kraftig heller, ser ut som en ponny :D
Han är en svartbrun skäck (ser nästan svart ut) med vita ben över knä/has och en vit fläck på var sida halsen och en vit fläck över rumpan ;)
Sadel o träns är brunt ;)

Har tyvärr ingen bild, men vad kan passa? Jag har gärna nån färg som sticker ut lite :D

Du missade mig också :p
Vad tror du kan passa? Jag har en bild nu, men jag fatta inte hur man lägger in den, hahah :angel:

Numer är det nog rätt många som har det men jag tycker att rött är supersnyggt på skimmlar :laugh: I o för sig är rött snyggt på dom flesta hästar, rött är min favoritfärg ;)

Ponnyn har röda "tävlingskläder", fast dissade dom ett tag när hon bytte till den gula sadeln. Men sen såg vi att det var gul passpoal på schabraket o det såg faktiskt helt okej ut med sadeln :D

foto-0595_62746621.jpg

foto-0593_62746702.jpg

Tror att vinrött skulle vara snyggt, de flesta lite mörkare dovare färger passar nog :) Typ plommonlila, mossgrönt osv

okej till oss då:

min lilla kille är fux, beroende på ljuset kan han vara allt mellan orange till riktigt mörkfux

P1000696.jpg

IMG_3063.jpg

DSC_8679.jpg

hjälp! :bump: men föreslå INTE rosa eller ljusblå ;D

Häst1
Är 158 cm Arab och väääldigt smäcker. ngt ljusare än på bilderna på sommaren och ngt mörkare på vinterna. Westernsadeln är svart. Dressyrsadeln svart med svart träns med silverbeslag. Hoppsadel brun med brunt träns och mässingsbeslag.

http://www.pixbox.se/pic_show_id30181590.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id30181591.html

Häst2
tjock shettis som tämkörs och körs. Vid körning har han ljusbrun/gul sele o ch vid tömkörning har han svart.

http://www.pixbox.se/pic_show_id30181626.html

Mitt ända NO NO är rosa och ljusblått ;)

Hoppas du kan koma på ngt kul!:D

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 538
Senast: cassiopeja
·
M
Distans Hejsan. Jag har läst runt lite om det här med distans, Läst lite bakgrunsfakta, diskutions trådar och lite proppar och tycker distans...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: kabitsoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Textilåtervinning
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur