Färgkod och kunskapsmängd

H

Himawari

Jag har lite frågor om färgkoderna på de olika ridgrupper som en klubb har att erbjuda. Dessa färgmarkeringar fanns inte när jag red för 15 år sedan. Har precis tänkt börja rida igen och har haft kontakt med två ridskolor. På den skola där jag till sist beslutade mig för att provrida hamnade jag i en grön grupp efter frågan om jag kunde skritta, trava och galoppera. På den andra skolan så var den gröna gruppen mer avancerad enligt den lärare jag pratade med. De red skänkelvikning mm. Finns det några "normer" för vilken kunskap man ska ha innan man börjar de olika grupperna? Jag är rädd för att jag tagit mig vatten över huvudet...:cry: Om jag inte har tappat bort allt alldeles så kan jag nog fortfarande skritta, trava och galoppera, men jag är osäker på om det är så mycket mer än så. Min första lektion är på lördag. Jag hoppas verkligen att det går bra...! Å andra sidan kanske jag kan byta grupp till en vit/2 om det inte fungerar...

Skulle vara mycket tacksam för lite information om hur dessa "nya" gruppindelningar fungerar.

Sv: Färgkod och kunskapsmängd

Jag har fått en klar känsla av att gruppindelningar och färgmarkeringar osv hittar de flesta ridskolor på själva. Om så är fallet kan ena stallet ha grön grupp som nybörjargrupp och det andra som fortsättningsgrupp. På mitt gamla stall var den gröna gruppen den mest avancerade ;). Om det stämmer är det ingen fara.

Sv: Färgkod och kunskapsmängd

Ah, på så vis... :D så det har inget att göra med färgerna på ryttarmärkena som finns då? *pustar ut* :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 339
Senast: Dorinda
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 489
Senast: Pyrran
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 617
Ridning Hej! Jag skulle vilja ha inspiration på hur ni andra rider fram era dressyrhästar. Det är högst individuellt SÅKLART men kul att höra...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama