H
Himawari
Jag har lite frågor om färgkoderna på de olika ridgrupper som en klubb har att erbjuda. Dessa färgmarkeringar fanns inte när jag red för 15 år sedan. Har precis tänkt börja rida igen och har haft kontakt med två ridskolor. På den skola där jag till sist beslutade mig för att provrida hamnade jag i en grön grupp efter frågan om jag kunde skritta, trava och galoppera. På den andra skolan så var den gröna gruppen mer avancerad enligt den lärare jag pratade med. De red skänkelvikning mm. Finns det några "normer" för vilken kunskap man ska ha innan man börjar de olika grupperna? Jag är rädd för att jag tagit mig vatten över huvudet... Om jag inte har tappat bort allt alldeles så kan jag nog fortfarande skritta, trava och galoppera, men jag är osäker på om det är så mycket mer än så. Min första lektion är på lördag. Jag hoppas verkligen att det går bra...! Å andra sidan kanske jag kan byta grupp till en vit/2 om det inte fungerar...
Skulle vara mycket tacksam för lite information om hur dessa "nya" gruppindelningar fungerar.
Skulle vara mycket tacksam för lite information om hur dessa "nya" gruppindelningar fungerar.