Färgfråga

Sv: Färgfråga

Min tik har blått koppel och halsband och hanen jag tränar har orange. Tycker inte det spelar någon roll för färgerna om det är en tik eller hane.

*kl

mina tre är självklart hanar, de har ju skägg! :D kör i övrigt färgtema på dem: eijdih grönt, berta rött och alva blått. lättare att veta vilket halsband/sele/vad som helst som hör till vilken hund då, något ffa min sambo uppskattar. gillar färgerna och hittade matchande halsband med vidhängande scarf i dessa färger. de fanns även i svart, så vi får väl se vad nästa hund får för "egen" färg :)

Helt ärligt skulle jag också kunna tro att en hund var tik eller hane bara beroende på om den har "tjej"/"kill" färg på sitt halsband. Så enkelspårig är jag. Men jag tycker såklart inte att det är något fel öht att ha de färger man tycker är fint oberoende kön.

Själv bryr varken jag eller mina hundar oss om ifall någon tror att de är hanhundar. Men jag skulle nog bli lite sårad ifall någon som har samma ras skulle tro att de var hanhundar eftersom jag är så nöjd med deras feminina könsprägel.

Precis såhär tänker jag också (fast jag har hanar och dom har aldrig kallats för flickor av någon som kan raserna ;).

Vi har faktiskt aldrig fått frågor om könet på hundarna pga färg på halsband/sele/täcke. Däremot var det någon som måste glömt glasögonen hemma när yngsta hunden var valp. Då frågade hon om vår vuxna (då 1½ år) var mamma till valpen. Oja, bortsett från att "mamma" har snopp. :p Men som sagt, har inte fått några frågor eller kommentarer om att de skulle vara ett särskilt kön med tanke på färg på det de har på sig. Och då har hanen ändå en chockrosa sele ibland eller ett rött regntäcke samt att tiken har blått regntäcke.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 145
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 082
Senast: ako
·
Hundhälsa Jag fick ju i somras reda på att schäfern har spondylos och har inte märkt något direkt i träningen (någon enstaka gång efter hård...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: Idur
·
Övr. Hund Jag har en boxertik på 2 år, världens snällaste när det kommer till människor. Älskar allt å alla, precis som en boxer ska vara...
Svar
10
· Visningar
5 039
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka