färgförstärkande schampo

Sv: färgförstärkande schampo

Har provat några stycken till min skimmel, ett i genomskinlig flaska med grönt innehåll, carr & day eller något sådant heter det, helt värdelöst ingen skillnad alls pälsen blev helt konstig, sedan har jag ett lila schampo från Mustang som funkar bra även ett från Absorbine som också funkar bra blir fina i pälsen med dessa två glansig och fin.

Hade en kompis som använde skimmel schampo på sin skimmel. Det var blått och blev lila när man gnuggade in det. Såg lite kul ut, man undrade ju verkligen om hästen skulle bli vitare ? :P Men iaf det tyckte jag var kanonbra. Han vart verkligen vit! :D

Har köpt det dyrare shampot på Hööks som heter Absorbine Superpo eller nåt som även finns som showsheen och det ger en väldigt intensiv färg till pälsen och de blir sjukt blanka.

Senast ändrad av en moderator:

Jag använder skimmel schampo till min skimmel det funkar:) bra köpt från hööks tror att märket är windsor. Annars till dom andra använder jag ett schampo med rosmarin som inte förstärker färgen men dom brukar bli lite mer glansiga av det trots allt det är samma märke som skimmel schampot.

Hade en kompis som använde skimmel schampo på sin skimmel. Det var blått och blev lila när man gnuggade in det. Såg lite kul ut, man undrade ju verkligen om hästen skulle bli vitare ? :P Men iaf det tyckte jag var kanonbra. Han vart verkligen vit! :D

Förr i tiden använde man sk "blånad" när man tvättade vita lakan. En blå puck som färgade av sig litegrann på den vita tvätten vilket ger en mer intensiv vit färg.

Om ni läst sminktips nån gång så brukar det ju stå att man ska använda blå kajal för att ögat ska se vitare ut...

Så det är därför skimmelshampo ofta är blått/lila.

KL
Ingen som använt färgförstärkande schampo för typ svart häst?

/Lizzie

Jag har ett svvart schampoo, eller ett schampoo för hästar som är mörka. Jag vet inte vad det heter men det är blått/lila och det är en vit rundad flaska med bla en prisrosett på. Jag tycker att det funkar bra hästen blir mer intensiv svart( i mitt fall då jag har en svart häst) och den blir lixom svart innifrån och så blir dom glansiga också :) Det finns även samma märke men skimmel och även fux schampoo. N Ö J D iaf :)

Jag har samma sorts schampo till min svarta häst, och visst fungerar det. Hon blir väldigt blank och jag tror schampot framhäver färgen.

Immer

Då ska jag testa det till sommaren på min madam. Nu när vinterpälsen börjar komma så är hon kolsvart - skitsnygg! :d Dock bleknar hon lite på sommaren och tänkte testa om man kan behålla den svarta färgen även när hon sätter sommarpäls.

/Lizzie

Jag tror inte det fungerar så....
Min svarta (svartbrun är hon registrerad som) blir alltid ljusare på sommaren - trots badet i maj.:D

Immer

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 852
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·
Hundträning Snart nyår och behöver förbereda min numera fyrverkerirädda hund. Är det någon här som testat Thundershirt? Hade det någon effekt?
Svar
5
· Visningar
390
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka