Färgen på kavajen?

S

Shamrock

Får man ha vilken färg man vill på kavajen på dressyr tävlingar?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Färgen på kavajen?

Helst ska du nog ha
svart
grå
mörkblå
på lokal får du npg ha vilken färg du vill... :smirk:
du kan till och med ha klubbjacka om du vill... ;)
men på regional måste du nog svart...
kolla i TR... :)
lycka till med ditt tävlande... :D

"du kan till och med ha klubbjacka om du vill... "

NEJ i dressyr måste man ha kavaj.

och man får ha vilken färg man vill

Sorry.. :crazy:
Tänkte i hoppning... :D
Jag å min hjärna... :smirk:
de e som sweep säger... :bow:
Lycka till!

Svart och mörkblå är det vanligaste och det som anses vara "dressyrfärger". Men i TR står det inget om vad du får och inte får ha i färgväg. Bara att du ska ha mörk kavaj och ljusa ridbyxor. Någon gång har jag hört att det på vissa tävlingar är så att om det är lika mellan en som har en blå eller svart kavaj och en som inte har en "dressyrfärg" tex grön eller grå så vinner den som hade svart eller blå kavaj. Men som sagt, det är något jag bara hört några gånger och inget jag varit med om själv. ´Jag skulle gissa på att det egentligen bara är en myt. Så tycker du grön eller någon annan färg är snyggast så ta det du trivs bäst i självklart.
Lycka till på tävlingarna!

sweep skrev:
"du kan till och med ha klubbjacka om du vill... "

NEJ i dressyr måste man ha kavaj.

och man får ha vilken färg man vill

Det beror väl på VAD för tävling det är.
Är det en klubbtävling/CR så går det säkert bra med klubbjacka, men hör med klubben!

Cettan skrev:
Men i TR står det inget om vad du får och inte får ha i färgväg. Bara att du ska ha mörk kavaj och ljusa ridbyxor.

Nix, det står inget alls i TR om färg på kavaj och ridbyxor. Du kan ha svarta ridbyxor och vit kavaj om du vill, helt enligt TR.
Det är praxix att man har vita/ljusa byxor och mörk kavaj, men det finns inget krav på det i TR.

Detta gäller på alla tävlingar där du behöver ryttarlicens.
På klubbtävling kan klubben tillåta eller kräva vad de vill, så länge det inte inverkar på säkerheten. De kan t.ex. kräva rosa ridbyxor, men de kan inte kräva/tillåta att man rider utan hjälm.

japp! eller grön med lila elefanter på om du skulle ha lust med det...

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 293
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
96
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Stora Enso Riksmästerskap i dressyr är avgjort för allra första gången under Linköpings Fältrittklubbs tävlingar i helgen.
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 446
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Vegetariskt julbord
  • Secret Santa 2024