Färgbestämning *bilder*

D

Dolores_88

Idag har jag tagit ett par bilder på mina kaninungar, de är i det där jättesöta stadiet nu så det vore en synd att inte fota dem! :love:
De är 3 veckor gamla. Jag har försökt klura ut vad de är för färger, men det är inte så lätt som jag trodde det skulle bli. Tänkte därför vända mig till er experter här på buke!

Kanin nr 1 är jag säker på att den är viltgul, någon som säger emot?

Kanin nr 2 kanske möjligtvis kan vara viltgrå? Osäker på den..

Kanin nr 3 trodde jag skulle bli viltgul, men är den verkligen det?

Kanin nr 4 har jag absolut ingen aning om vad färgen kallas!?

Till sist, kanin nr 5, som ser ut att vara madagskar?

Mamman är viltgrå och pappan är svart otter, mormor/farmor är viltgul och morfar/farfar är svart otter. (Tyvärr är kaninungarna inavel.)

Så... hjälp mig litegrann här! :bow:

Sv: Färgbestämning *bilder*

jag tycker mer (fast jag kan INGENTING om kaninfärger) att 2:an ser ut som en japanteckand typ

Min gissning:

1: Vitgul
2: Väldigt dålig japan
3: Viltgrå
4: Blå
5: Madagaskar (eller isabella?)

Tack! :)
Jag håller med om allt men tycker det vore konstigt om nr 2 blev japan? De har raserna löwen och rex i sig och jag har aldrig sett japantecknad hos någon av raserna..?

Visst är de helt bedårande! :love:
Det kan ta en timme att byta vatten till dem för att jag på något sätt fastnar och sitter och gullar med dem istället. De är så mysiga, vill jämt krypa upp i famnen och slicka mig på händerna.

Har inte föräldrarna japantecknat bakom sig så kan ungarna mig veterligen inte bli japan heller... men hm... kan den vara viltgrå ändå kanske? Tycker den ser väldigt fläckig ut..

försök ta bättre bilder, med bättre ljuskvalité så blir det lite lättare att se.

Men 1 är viltgul
2 ser ut att vara en väldigt dålig madagaskar i mina ögon
3 tycker jag ser ut som en "sotig" viltgul
4 ser blåaktig ut men inte ren
5 är en madagaskar

3:an äre n sotad viltgul du har rätt på alla men 4:an behöver jag nog en bättre bild på, ser ut som blå eller blå otter?

paradiset skrev:
3:an äre n sotad viltgul du har rätt på alla men 4:an behöver jag nog en bättre bild på, ser ut som blå eller blå otter?

Jag ska ta fler bilder idag och hoppas att någon blir bättre! :)

jag tycker det lutar åt nån slags blå otter? den har ljus botten och ljus runt nosen. Vad jag kan minnas nu ska riktig blå vara mörk i grunden? men rätta mej om jag har fel

Senast ändrad:

Nu har jag antlitat en fotograf som tagit bilder som gör kaninerna mer till rättvisa. Fler bilder kommer så fort hon skickat dem. Tillsvidare har jag dessa att visa:
Kanin nr 5 - madagaskar?
Kanin nr 2 och 3 - viltgrå och sotat viltgul?

Dolores_88 skrev:
Nu har jag antlitat en fotograf som tagit bilder som gör kaninerna mer till rättvisa. Fler bilder kommer så fort hon skickat dem. Tillsvidare har jag dessa att visa:
Kanin nr 5 - madagaskar?
Kanin nr 2 och 3 - viltgrå och sotat viltgul?

hihi va söta dom små liven är! :love: imorrn ska vi iväg med min bitch å förhoppningsvis blir hon dräktig imorrn! :love: :love:

det var en himla rolig viltgrå bäbis! :rofl: lustig färg. 5:an ser ut som en väldigt ljus madagaskar

Vad kul, lycka till då! Vad är det för ras på din?

Jag tror ju att när ungarna blir äldre ser man bättre vad de är för färger. T.ex. nr 5 ("Alien") är född sist och märkbart mindre än de andra, den har inte fått lika mycket päls än heller.

Men jag återkommer med fler bilder!

nr 2 & 3 korrekt, nr 5 är madagaskar otter. Dvs den har vit mage eller hur? Varför är den rosa bakom ögat? Skada?

Jo, den är ljusare under magen. Det rosa vet jag inte vad som har hänt, eller om något ens har hänt. Den har så på båda sidorna och det har varit så från att den fick pälsen, alltås inget som har försvunnit.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka