Färgad plastrong?

Deimion

Trådstartare
Läste TR dressyr och där står det att man ska ha vit plastrong eller vit slips.

Är det då godkänt att ha en förövrigt vit plastrong med en blå kant (0,5 cm på översta delen av kragen samt på två andra ställen) tillsammans med små blå swarovskistenar i diskret dekoration, eller måste den vara helvit?

Skulle vara mycket tacksam för svar. :)

Sv: Färgad plastrong?

Numera verkar ju det tillverkas plastronger med "hur mkt som helst på". Tycker att det vore konstigt om de säljer saker som folk inte kan använda?

Det bästa är dock att kolla med förbundet om man är osäker på hur man tolkar TR.

Tack så jättemycket för svar! Ska sända iväg en fråga till Sv ridsportsförbundet, som du säger. :)

Dom brukar svara ganska omgående. Dessutom är det bra att man får "svart på vitt" om det är ett positivt svar.

Nu har jag fått svar! De skrev att den är för det mesta vit, så den är godkänd!

Om du beställer av de som var i Ridsport Special - så har de koll på TR och tillverkar enbart plastronger som är godkända :)

Väntar på 2 plastronger därifrån.

Liknande trådar

Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 133
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Behöver lite hjälp från er bukare efter att jag suttit och läst TR II ikväll och har några frågor jag fortfarande är lite osäker på...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 027
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Hej! :) Jag har försökt läsa TR och klura ut svaren på mina frågor men det står inget om det jag undrar över :( Så jag frågar er som...
Svar
10
· Visningar
1 827
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka