Färg på utrustning?!

Lillstrumpa

Trådstartare
Hej!
Nu behöver jag eran hjälp!
Jag har en unghäst som det är dags att välja färg på utrustningen då vi ska komma igång lite mer med inridningen, men jag kan inte bestämma mig för vad hon är finast i, svart eller mörkbrunt på lädret? Och schabrak och dylikt, vilken färg? Blir galen!


Tänkte att vi i denna tråden kan lägga upp bilder på vad ni tycker eran häst är snyggast i och ge varandra tips, råd och framförallt inspiration! :D

Lägger upp lite bilder på min tös så får ni gärna komma med synpunkter!! :)

DSC_0022_zps33eb0410.jpg


DSC_0002.jpg


DSC_0057.jpg


I vinterskrud, svartare.
DSC_0038.jpg
 
Sv: Färg på utrustning?!

jag brukar först köpa sadel och sen ta allt annat läder efter sadelns färg :p, är svårare att köpa sadel som ska passa färgmässigt och hästen än bara passa hästen.

men mörk brunt läder passar de flesta i, sen tror jag ett grå/lila shabrak kan passa den hästen :) och sen svarta benskydd. (antingen macha benen skydd med utrustningen eller med hästens färg)
 
Sv: Färg på utrustning?!

Jag personligen tycker att mörkbrunt och rödbrunt läder är såååå fint :love:

Men på din mörka häst hade jag nog valt svart läder, tror nog att jag tycker att hon är finast i det.
Sen är svart läder så mkt mer praktiskt och enkelt än brunt läder, det är alltid sånt jäkla meck att hitta tillbehör i rätt färg eller åtminstone så gott som rätt färg.

Det trevliga med att ha en nästan svart häst är ju att hästen passar i typ alla färger och då är det ju lätt att köpa det schabrak som du tycker är finast för stunden :)

Men lila passar hon otroligt bra i, vill du vara lite mer konservativ passar hon även i ljusgula varma toner som tex creame och beige :)
 
Sv: Färg på utrustning?!

Buck: Ja, grå/lila tror jag hon skulle vara snygg i.

Pulkaskurk: Ja, först var jag rädd att det skulle bli tråkigt med svart men du har nog rätt. Mycket mer lättmatchat och man kan ju ha lite mer färg på schabrak ist. Så får det bli :)

Tack båda för att ni tog er tid! :)
 
Sv: Färg på utrustning?!

Jag håller med, mörkbrun/rödbrunt är döläckert! Men sen gillar jag utrustning i ljusbruna nyanser också :love:
Och jag skulle också ha köpt sadeln först, och sen får man försöka hitta allt annat i samma färg som sadeln ;)

Jag tror hon skulle passa bra i orange/rött mot hennes svarta päls (kanske är det bara för att jag själv älskar dom färgena :D)

Jätte söt häst du har! :)
 
Sv: Färg på utrustning?!

Rödbrunt läder är döbert läckeert på svarta/mörkbruna hästar :love: Men jag skulle nog köpa sadel först oavsett färg och sedan samma färg på övrigt läder ;) Btw skulle även orange detaljer typ schabrak osv vara redigt läckert på denna kuse ;)
 
Sv: Färg på utrustning?!

Ljus bruna nyanser på mörk/svart häst är snyggt, innan jag själv hamnade med en tabaco sadel så tyckte jag det var skit fult, speciellt på fux(har fux). Men har mer och mer börjat tycka om ljust läder och tycker att text mörkt brunt och svart är för mörkt nuförtiden.
Förutom i dressyr utrustning, där ska det vara svart /mörkt brunt :p.
 
Sv: Färg på utrustning?!

Tack, hon är min ögonsten :).

Svarar alla:

Det blir ju dressyrsadel så jag satsar på svart, så kan jag ha massa roliga färger på resten av utrustningen. Och det blir så mycket lättare med nyanser, svart är svart liksom :).
Hon har ett rött fleecetäcke, och det är ok men oranget blir nog ännu snyggare!

Mm jag kommer tyvärr inte köpa sadel först utan det blir en kapson, men dem flesta dressyrsadlar finns ju i svart.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 291
Utrustning Hej! Håller på att kolla på färg på utrustning till hösten jag ska köpa till sommaren. Är en mörkbrun/svart häst så "allt" passar ju men...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: Freazer
·
Gnägg Ja, vilken färg har ni på eran utrustning? Har eran häst någon speciell "färg"? :) Jag som TS får väl börja Häst: Skimmel, drar åt det...
Svar
19
· Visningar
4 236
Senast: Hemi
·
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
21 713
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skaffa barn eller inte
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp