Färg på schabrak vid tävling

M-oaa

Trådstartare
Hej,

Jag känner mig lite förvirrad för tillfället.
Ska debutera på dressyrbanorna om ungefär en månad.

Jag har för mig att någon har sagt att man måste ha vitt schabrak,
men samtidigt för mig att man får ha vilken färg på schabrak man vill?

I TR står det ju endast "vojlock tillåten", antar att de menar vojlock/schabrak.
Står inget om färg.
Jag har nämligen en flugskimmel, då vita schabrak inte är det optimala :angel:

Sedan undrar jag en till sak när jag lika är i farten; är brodyr tillåten på schbraket?

Snabbt svar vore bra!

Tack på förhand.

M-oaa

Sv: Färg på schabrak vid tävling

Om jag inte är helt ute och cyklar så får du ha vilken färg du vill. Min skimmel tävlade jag i senapsgult med vinrött kantband, och på senare tid typ caffelatte med vitt kantband.
Du får ha brodyr men om den är reklam är det reglerat hur stor den får vara, vet ej om det är reglerat hur stor den får vara om det är tex ditt och hästens namn.
Jag hade mitt namn snett över liksom, och det var okej!

Okej tack! Jag behöver helst ha mörkbrunt schabrak (då sadeln är kastanjebrun, dessvärre)!
Eller som du sa; caffelattebrun kanske.

Vet någon om ens klubb man tävlar för räknas som reklam?

M-oaa

Nej det tror jag man får ha jag har då sett det på många ekipage på lokal/reg tävling så det ska vara lugnt. Borde stå i TR annars om du har det, jag har inget så jag kan inte kika!!

Är det en lokal du ska ut på?

Läste TR på ridsportsförbundets hemsida. Det står inga detaljer om schabrak/vojlock, det gör mig förvirrad.

Precis, en lokal.

Liknande trådar

Dressyr Hej! :) Jag har försökt läsa TR och klura ut svaren på mina frågor men det står inget om det jag undrar över :( Så jag frågar er som...
Svar
10
· Visningar
1 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka