Färg på papprena och visning av föl

X

Xenox

Hej
Jag har klurat och klurat men kommer inte fram till vilken färg på papprena mitt föl får, gröna blir dom inte iaf, någon som kan detta som kan hjälpa mig?
Fölets stam är Quite Easy - Ralme Z - Ulan II(fransk travare)
Det är ju travarblodet i tredje led som ställer till det, men hon ska reggas i asvh:s register och de har ju flera olika valmöjligheter? Kan hon bli så pass godkänd att hon får vara med i deras tävlingar såsom fölbesiktningar, breeders och så ? eller kommer jag att få visa henne utom tävlan som föl och breeders är helt uteslutet?
Gula papper (raskod 54) vad är det?
Jag fattar inte när jag läser på deras sida de krånglar till det för mig.

och hur går en fölbesiktning till?

Många frågor på en gång men jag hoppas att någon kan hjälpa mig.
Xenox

Sv: Färg på papprena och visning av föl

Jag hade ett sto med härstamningen Marwin-Troll-Tärning (nordsvensk)...hon fick bara grå papper, men hennes föl får gröna papper.Hade hon varit född året innan de ändrade reglerna hade hon fått vita papper.(född-98)

Kolla på Svenska Hästavelsförbundets hemsida! http://www.svehast.se/allm/start.asp

Raskod 54 innebär häst av varmblodsras med okänd eller ej renasig härstamning. Ett föl med den koden får enligt ASVH:s broschyr "Bedömningsregemente föl 2005"delta i fölbesiktning + regionelt championat, 3-års test, kvalitetsbedömning och 4-årschampionat.

En fråga bara... Vad är mormor registrerad som ? Och mamman ? (alltså vilken/vilka "rasförening")

Vita papper, eftersom pappan är godkänd hbl-hingst.

Fölet kan delta i fölmönstring och regionalt förchampionat men inte gå vidare till Riksfölet.
Det kan delta i treårstest men inte gå vidare till riksfinal
(om jag minns rätt, har sett ett dokument där allt sånt stod, men minns inte exakt hur det var - letar efter dokumentet men hittar det inte på asvhs nya sajt...)

Hur skulle det kunna stämma?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka