Färg på möbler?

pepp

Trådstartare
Har nu tapetserat i sovrummet, och är i valet och kvalet vad jag ska ha för färg på möblerna...

Har i princip bara teak i resten av lgh, lite 50-60 tal sådär.
Tanken var först att ha vita möbler, men jag tänker att det blir för ljust? Teak såg inte jättekonstigt ut, men skulle det bli ännu bättre med svart/mörkbruna möbler? Nu snackar vi sängbord och nån sorts förvaringsbänk...

Med "teak":
Bild016.jpg

Ska dock ha andra sängbord.
Resten av rummet är ljuuuust ljuuuust rosa.

Sv: Färg på möbler?

Tror det hade blivit ännu bättre med svart/bruna möbler. Sådana som nästan ser svarta ut, men är lite mer "levande"... Lycka till.

Jag tror också på svartbruna möbler, det blir en snygg kontrast till den ljusa väggen :)

Tycker du ska ha samma stil i hela hemmet så jag röstar för att ta in teak i sovrummet också... alternativt mörkare men i retro stil..... :) Kanske en snygg stringhylla på ngn vägg till lite böcker, foton osv? :idea:

Dom där sängborden är skitsnygga!
Ang. avlång förvaringsmöbel i teak - du letar väl på loppisar och i second hand-butiker?
Min syster har köpt sitt tripp-trapp-trull bord och en tv-bänk/skänk second hand.

Jag älskar hennes vardagsrum :love: (lite av hallen får ni se på köpet ;))
vr_14849823.jpg

Fint hon hade :) Jo jag letar för fullt, men utbudet är inte så stort här i Luleå tyvärr :( Har ju en buffé liknande hennes, men den är ju upptagen i vardagsrummet tyvärr :D

Nån som vet om Ikea Malms bruna möbler kan passa med teak, eller blir det stora kontraster i färgerna?

Har nån här malmmöbler i denna färg:
47839_PE144291_S3.jpg

och kan du då lägga in en bild?

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som vill hjälpa mig med lite tapet-inspiration? Jag behöver tapetsera om i vardagsrummet och jag vill gärna ha en fondvägg...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Daff
·
Hemmet Insidan i mitt hus är inte riktigt klart. Jag har hittills bara tapetserat sovrum och vardagsrum, resten är fortfarande helt i vitt...
Svar
2
· Visningar
1 134
Senast: tanten
·
Hemmet Jag har precis köpt en bostadsrätt till ett riktigt bra pris. Dock behöver den fräshas upp då tapeterna är hemska. Det är en etta...
2
Svar
20
· Visningar
2 648
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024