farfarsregeln för b körkort

orientalkatten

Trådstartare
Vad gäller med b körkort utfärdat före 1996. Gäller det bara bilen eller med släp.
(B-behörighet som har förvärvats före den 1 juli 1996 ger rätt att köra personbilsregistrerade fordon med en totalvikt över 3 500 kg.) Som jag läser det gäller det bara att man får köra en tyngre bil eller?
 
Gäller bara för bilen. Däremot om du har BE utfärdat före detta datum får du ju ofta haka på ett brutalt tungt släp också. En bekant klarar sig på den regeln och kör runt med en stor buss med tillkopplat lastbilssläp, helt lagligt.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 005
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
40 975
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jag har en häst på strax över 160 i mkh av kraftig modell som väger knappt 600 kg. när han är som tjockast efter sommarbete. Nu håller...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 119
Senast: Myrten
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 764
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp