Det går utmärkt att skära morötter i en mandolin.Ok. Tror inte min mandolin skär så tunt. Morot är nog också för hårt för att skära i en sån. Och vinegrette tycker jag inte om.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går utmärkt att skära morötter i en mandolin.Ok. Tror inte min mandolin skär så tunt. Morot är nog också för hårt för att skära i en sån. Och vinegrette tycker jag inte om.
Ok. Tror inte min mandolin skär så tunt. Morot är nog också för hårt för att skära i en sån. Och vinegrette tycker jag inte om.
Har du problem med tänderna eller vad är problemet? Grovrivna morötter är ju rätt lättuggade.Ja, åtminstone det grovrivna. Finrivet kan man nästan svälja direkt.
Ja, jag har problem med tänderna. Alla tänder sitter dessutom i sicksack.Har du problem med tänderna eller vad är problemet? Grovrivna morötter är ju rätt lättuggade.
Steka eller ugnsbaka är grymt gott. För mig är det en hel maträtt med lite fetaost och timjan/oregano och olivolja till.Jag brukar steka grovrivna morötter. Svag värme och lite rapsolja tills de är halvmjuka. Timjan eller oregano om man vill ev. en gnutta japansk soja. Kan ätas om tillbehör till annat eller med stekt ägg som en enklare rätt i sig.
Tror att man också kan mjuka morötterna lite genom att bara mikra kort?
Spännande!Jag brukar steka grovrivna morötter. Svag värme och lite rapsolja tills de är halvmjuka. Timjan eller oregano om man vill ev. en gnutta japansk soja. Kan ätas om tillbehör till annat eller med stekt ägg som en enklare rätt i sig.
Tror att man också kan mjuka morötterna lite genom att bara mikra kort?
Tyckte också det lät spännande @MiaMia . Jag älskar morötter i alla former och knaprar gärna på hästens medan jag mockar. Samtidigt som jag behöver hitta sätt att få i mig mer grönsaker och detta lät kul. Även @sjoberga med fetaost!Spännande!
Det här jag aldrig hört om innan, ska definitivt testas. Jag är inte så förtjust i färska morötter, men tillagade kan vara fantastiskt gott.![]()
Det är supergott! Sök på morotslockar så får du upp en del förslagSpännande!
Det här jag aldrig hört om innan, ska definitivt testas. Jag är inte så förtjust i färska morötter, men tillagade kan vara fantastiskt gott.![]()
De kan vara hårda, tjocka, torra och det märks inte. Lite mer olja och stektid bara.Spännande!