färdig foder till föl

Y

yodi

damen är dräktig och jag har redan så smått börjat fundera på hur lillen ska fodras, jag har sett en hel del färdig foder till föl och undrar om det är någon som har provat något och vad ni har för erfarenheter av det :bump:

Det du måste grunda det på i framtiden är helt och hållet på vad ditt grovfoder innehåller rent näringsmässigt.
Jag vill helst fodra med enbart hö/hösilage, men nu var mitt hö så proteinfattigt så jag har fått gett mycket tillskott till mitt föl f 03.
Men se till att mor och barn går på ett bra bete, den lilla kommer att smaka av mammans mat.
Men se till att få ett bra hö som sagt var och utgå från det, men min har ätit hö, och kraffts produkter, har gått över till hippos nu då det är lite billigare, samt hackad lucern.

Jag köpte Dodssons fölfoder, svindyrt och passade då inte mitt hö alls, 20 kg kostade 450 kr

Helst bara hö/silage, men det är svårt att hitta sånt med tillräckligt högt näringsvärde. Jag använder gärna Krafft Breed till småttingar.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 899
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
384
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 914
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V